Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

24"-skärmar för print/magasinredigering

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag letar efter vettiga 24"-skärmar kring 6 000 SEK för att användas i produktion av print/magasinredigering.

Det känns som att det förutom att vara en djungel, är nästan omöjligt att hitta bra tips på hemsidor som antingen är uppdaterade eller innehåller tillräckligt mycket information för att man ska kunna bilda sig en uppfattning.

De två kandidater jag har hittat hittills är:

Philips 240PW9E

Specifikationer:
Egenskaper för Philips 240PW9E
(hittar ingen fungerande produktlänk till Philips)

Diskussioner:
silentpcreview.com | View topic - Philips 240PW9EB / 240PW9ES
SweClockers.com - Forum: Philips 24" H-IPS - 4600:-
http://www.hardforum.com/showthread.php?p=1033147851
Introducing a low cost IPS monitor: Philips 240PW9EB/69 ... WOW! - www.hardwarezone.com.sg

HP LP2475w
Produktlänkar:
HP LP2475w 24-tums LCD-bredbildsskärm översikt produkter - HP Små och medelstora företag

Specifikationer:
Egenskaper för HP LP2475w

Recensioner:
HP LP2475W Review

Diskussioner:
SweClockers.com - Forum: HP LP2475w

--

Någon som har några tips eller kommentarer?

  • Medlem
  • 2009-09-04 17:14

Jag har en sån och är absolut nöjd med den. en anledning till att vi frön början valde HP-skärmar är att de har flera dvi-ingångar. Den har även generöst med USB-portar på flera ställen. Prisvärd.
Hur färgerna är har jag svårare att bedöma eftersom den inte är kalibrerad och jag inte sitter i en optimal miljö.

  • Medlem
  • 2009-09-04 21:25

Jag redigerar på Sydsvenskan, btw.

Den här skärmen tycker jag ser intressant ut, på pappret, jag har inte tittat på den i verkligheten, så jag kan inte uttala mig mer än så

DELL U2410 ULTRASHARP 24# WIDE TFT TCO-03 FULL-HD SVART - 24" IPS, 80 000:1 och 110% color gamut!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-05 15:04

Jag skulle också kört hp'n. kör just den dellskärmen på jobbet och tycker den lämpar sig väldigt bra för rgb (interfacedesign och webb) men skulle nog inte valt att köra den med tryck. Den har för hög kontrast och förvränger/förskönar färger lite för mkt.

Mycket tack för bra svar!

I recensionen av HP LP2475W Review som TFT Central hade så har de på slutet en inställningsguide för kalibrering av den, har läst många kommentarer om att den då ska ha riktigt bra färgåtergivning.

En till kommentar jag hittat om HP-skärmen om den och kalibrering: HP LP2475W exp + what calibration device?: Retouching Forum: Digital Photography Review låter ju lovande.

Även HP LP2475w calibration results - Photo.net Digital Darkroom Forum är positiv för HP-skärmen.

Lutar åt den för min del, får se vad redigerarna säger.

  • Medlem
  • 2009-09-05 20:26

Vilka är det som ska ha dem? (Var jobbar du, om man får vara nyfiken? )

Jag jobbar på förlaget Nordreportern, och det är redigerarna där som ska ha skärmarna.

Dell U2410 hos Dustin - 4.995 kr
Dell U2410 hos Dell - 7.736 kr

Har precis lagt en beställning. Byter upp mig från en Dell 2005 FPW, som jag har haft i drygt 4 år, och varit mycket nöjd med.

Jag är lite orolig att Dell U2410 ska ha Dells vanliga vitbalans och ljusstyrka á la bränna-sönder-näthinnan-på-stackars-redigerare. Men det är klart, det drabbar ju inte alla - det är ju beroende på användningsområde.

Det blev till slut: NEC MultiSync LCD2490 WUXi2 Svart, då den leverantör vi valde till slut Grafit rekommenderade dessa och kunde genomföra uppmätning av färgjämnheten på skärmarna.

1
Bevaka tråden