Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Diablo 2

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har köpt Diablo 2 med Expansion Set till min son och har stött på problem. Spelet ska installeras i Classic-läge, men lyckades installera via en installer jag laddade ner från nätet. Men nu när jag ska installera expansion-setet så är det samma problem. Finns det någon nyare installer att ladda ner från nätet? Vart hittar man den isf? Tacksam för all hjälp jag kan få.

Det är fixat redan.

  • Medlem
  • 2009-09-05 13:47

Visst är det kul med diablo? vi brukar alternera med att köra wow, diablo, starcraft, warcraft osv... lite nostalgi är gosigt!

Skaffade du battlenet accoutnet och drog ner via det? För det verkar va det bästa sättet faktiskt. har man accountet så är man dessutom med i möjligheten att få betatesta D3 och S2...

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-11-23 20:15

Jag har också ett problem med Diablo 2 + LoD 1.12 Jag kan skriva alla möjliga tecken förutom just åäö som är lite irriterande när man spelar med svenska spelare. Nåt tips?

EDIT:

Kan tillägga att jag kör det under 10.5.8 på en intelmaskin.

Senast redigerat 2009-11-23 20:39
  • Medlem
  • Gävle
  • 2009-11-23 22:06

Alltså, gör som Ziggy föreslog.
Skippa skivorna helt!
Skaffa ett BattleNet konto, registrera Diablo2 + expansionen där. Packa ner CD skivorna i en låda & glöm dom.
Sen laddar ni ner D2LoD med nytt serienr direkt därifrån med nyaste patchar och allt!

Welcome to Battle.net

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-11-23 22:33

Hjälper det mitt problem då? Någon som fortfarande spelar D2 på mac som kan kolla om dom kan skriva åäö när dom chattar i spelet?

Ursprungligen av Creops:

Alltså, gör som Ziggy föreslog.
Skippa skivorna helt!
Skaffa ett BattleNet konto, registrera Diablo2 + expansionen där. Packa ner CD skivorna i en låda & glöm dom.
Sen laddar ni ner D2LoD med nytt serienr direkt därifrån med nyaste patchar och allt!

Welcome to Battle.net

Aha, bra tips! Ska se till och uppdatera min användare på Battle.net

  • Medlem
  • 2009-11-24 16:12

hmm ok, det vetkar som man inte kan skriva åäö nä. Jag har installerat som man ska, via mitt battlenet account, dvs laddat ner från sidan som beskrivits ovan. Så nåt kanske inte fungerar med mac+tangenterna åäö... Har inte kollat om det går att ändra heller, orkade inte jsut nu. Vi kör med Teamspeak så vi har inte behövt skriva

Diablo 2, vilka minnen! Letade faktiskt upp skivorna härom veckan som jag köpte till windows för måååånga år sedan. Antog att de bara var till windows, så kämpade med att få igång Windows 7 några timmar.
Skulle sedan registrera mig på battlenet, där jag inser att jag kan ladda ner Diablo 2 gratis då jag hade mina serial keys. tur i oturen, men nu kör jag Diablo 2 LOD på min mac osx 10.6.2

Ville bara dela med mig av min historia då jag tyckte det var kul

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-11-23 23:23

Fungerar åäö för dig i chatten?

Det gör det tyvärr inte, bra irriterande.

  • Medlem
  • 2009-11-24 09:06

Jag är ganska säker på att jag kan skriva åäö, men lite osäker nu... Ska kolla under dagen. Men alla dom svenskar du spelar med, dom kan skriva åäö då? Alla på pc eller?

Ja, kul med Diablo, vissa saker håller än!

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-11-24 12:12

Dom två jag spelade med igår skrev åäö och dom sitter med windowsburkar. Du får gärna kolla upp det, det är lite irriterande. Kör du under classic eller har du använt installern för os x?

1
Bevaka tråden