Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med bakgrundsbild som inte går att ta bort

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har säkert postat i fel avdelning,men då kanske nån vänlig själ kan flytta den rätt!
Jo det är så här... när jag höger klickar på skrivbordet och väljer "byt skrivbordsbakrund" så finns där under "skrivbord" en bild som är rätt hm...inte smickrande för mig:"> kan inte få bort den,vet vad den heter och har sökt efter den och kollat i mappen "skrivbord"i biblioteket, men den finns inte där ,har även sökt i spotlight men kan inte finna den! nånstans måste den ju ligga nån stans så jag kan ta bort den... HJÄLP mig!
har en PowerPC G4
mvh// sasseboy

Är det inte bara att välja en annan bild? Det gör du på samma sätt.

Mappen Skrivbord som du hittar i din användares mapp (riktig sökväg är Hårddisk > Användare > [Din användares namn vad den nu kan] > Skrivbord) är alltså alla dokument/mappar du ser ligga på skrivbordet. Det är inte samma mapp som innehåller bilderna som är skrivbordets bakgrunder.

De som medföljer Mac OS X ligger i denna mapp:

Hårddisk > Bibliotek > Desktop pictures

Du kan även lägga till vilken bild som helst från iPhoto.

Du kan också lägga till vilken mapp som helst som innebåller bilder också och välja en eller alla i den mappen. Notera det lilla plustecknet nere till vänster när du valt "Ändra skrivbordsbakgrund..." (eller om du valt Äpplet > Systeminställningar > Skrivbord och skärmsläckare).

Att ta bort en skrvbordsbild behöver du alltså inte göra, du väljer bara en annan.

Man kan ha bakgrundsbilder från iPhoto, från mappar man lägger till

Hej TAZ,
Jo jag vet att man kan ha vilka bilder man vill som bakgrund! orginalbilder,iphoto,mappen bilder mm....men i mappen "desktop pictures" finns en bild som jag vill ta bort , det går inte! kan alltså inte hitta den när jag går in i hårddisk>bibliotek>desktop pictures ! den finns bara i den mappen när jag öppnar den i "byta bakgrundsläge"
....hm...undra om jag gör mig förstådd! haha

Läs vad jag skrev en gång till och klaga inte på hjälpen du får.

Bilden du vill ta bort ligger inte i den mappen du tror.

eeh var är klagomålet???
jag ska läsa en gång till....

1
Bevaka tråden