Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörlurar med bluetooth?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-09-04 09:13

Hej! Är inte så hemma på begreppen när det gäller hörlurar.

Vad innebär handsfree? Är det lurar utan sladd?

Skulle i alla fall vilja ha antingen lurar utan sladd så jag kan ha iPhonen i innerfickan och ändå höra på musik....

Eller

Någonting man hänger kring halsen som har trådlös kommunikation med iPhonen och som man kan ha lurarna i.

Handsfree innebär att du kan prata i telefon med händerna fria. Alltså någon typ av hörlurar, de behöver inte vara trådlösa.

Som svar på ditt önskemål. Jag använder ett par lurar från SonyEricsson, HBH-DS205 heter de.
Sony Ericsson - Tillbehör - Overview - HBH-DS205

Lurarna funkar bra till musik och till samtal. De är: "Nånting man hänger kring halsen som har trådlös kommunikation med iPhonen och som man kan ha lurarna i."

Ibland upplever jag små hack i musiken och ibland kopplar headsetet ner sig från telefonen... Små buggar som jag kan leva med.

Du letar efter bluetooth-lurar.

Det finns ett antal som kör stereo, vi säljer två:
Hama BSH-240 - trådlöst headset - iPhonebutiken.se
Hama Sporty - bluetooth-headset - iPhonebutiken.se

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-05 01:21
Ursprungligen av iphonebutiken:

Du letar efter bluetooth-lurar.

Det finns ett antal som kör stereo, vi säljer två:
Hama BSH-240 - trådlöst headset - iPhonebutiken.se
Hama Sporty - bluetooth-headset - iPhonebutiken.se

Har du testat Hama Sporty själv och kan ge ett omdöme?

Ursprungligen av Cekari:

Har du testat Hama Sporty själv och kan ge ett omdöme?

Det har jag tyvärr inte. Arto (som skrev Recension av headsetet V-Moda Vibe II - iPhonebutiken.se) ska recensera dem tillsammans med Griffin Sportarmband. Kan nog dröja nån vecka eller två innan den kommer.

I'll keep you updated!

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-11 17:19
Ursprungligen av iphonebutiken:

Det har jag tyvärr inte. Arto (som skrev Recension av headsetet V-Moda Vibe II - iPhonebutiken.se) ska recensera dem tillsammans med Griffin Sportarmband. Kan nog dröja nån vecka eller två innan den kommer.

I'll keep you updated!

Thanks m8

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-01-26 14:55

Som titeln på tråden lyder: Hörlurar med Bluetooth?

Min kära sambo har lovat mig valfria lurar bara hon slipper höra TV:n.

Jag har 5-10m från TV:n till soffan, och tror därför att jag skall ha trådlöst. (BT)
Ser även fördelar med att ha BT lurar för musiklyssning från iMac,MBP & iPhone. Skulle gissa till 10%, men resten av tiden för ljud från TV:n.
Vill helst inte ha en ful laddstation/sändare framme med lysdioder som samlar damm.

Slog mig samtidigt att TV:n inte har BT, så det krävs en BT-sändare. Dessa verkar vara sällsynta, hittar inte många förutom Sennheisers BTD 300 Audio och div. modeller från ebay.
Just Sennheisers BT lurar lurar jag på.

Tänker jag fel? Blir det strul med eventuell fördröjning med ljud från TV:n? Kommer det vara så krångligt att byta 'källa', från dator till TV osv? Borde man hellre köpa sig lurar med sladd, eller med konventionell radioöverföring? Som dessutom kostar häften mot BT lurar.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-11 16:08

bluetooth-headset har aldrig blivit en hit - man undrar varför.

Om du har möjlighet så skulle jag rekommendera sladd. Dels kommer du ner i pris, slipper ev lagg och får oftast bättre ljud (i alla fall om du lägger samma peng).

Du kan ju sedan alltid uppgradera till bluetooth (en sändare på TV:n och en mottagare bakom soffan, som du kopplar headsetet till).

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-09-25 13:31

Ja, du hade så rätt. Skicka BT ljud från MBP:n till headset fungerar, men det laggar när man kollar film. Det blev lång sladd de få gånger det behövs.
Däremot hade laddbara AirPlay lurar varit fint att köra från ATV.

1
Bevaka tråden