Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minnesuppgradering av iBook...?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man köper mer minne till ett dasslock - är det bara att trycka i det då i sloten och så hittar datorn det av sig självt eller måste man göra något mer?

  • Oregistrerad
  • 2003-05-08 08:05

Man måste nog starta den oxå

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2003-05-08 14:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Man måste nog starta den oxå

Är inne på att köpa en ibook. Ska det till appels dyra minnen eller kan man köpa billigare 3:e parts minnen, och i sådana fall vart?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-08 14:31

Datorn känner igen minnet automatiskt när du startar upp din dator. Det är ju en Macintosh vi pratar om.

Apple tillverkar inga minnen. Anledningen till att de är dyrare är att de håller bättre kvalité men även för att Applestore har konstigt höga priser. Köp inte minne ifrån Applestore.

Rekommenderar att inte vara dumsnål och köpa ett "billigt" minne. De är oftast sämre och lever inte alltid upp till de krav som Firmwaren i Macintoshar kräver.
Fungerar ofta men jag tycker att det kan vara värt att betala lite mer för att slippa en massa krångel.

Edit: stavning

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-13 23:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Apple tillverkar inga minnen. Anledningen till att de är dyrare är att de håller bättre kvalité men även för att Applestore har konstigt höga priser. Köp inte minne ifrån Applestore.

Rekommenderar att inte vara dumsnål och köpa ett "billigt" minne. De är oftast sämre och lever inte alltid upp till de krav som Firmwaren i Macintoshar kräver.
Fungerar ofta men jag tycker att det kan vara värt att betala lite mer för att slippa en massa krångel.

Hmm... något förslag på var jag skall köpa och vad det borde kosta, om jag nu inte skall köpa på dyra Apple Store, men inte heller ett "billigt" minne?

Har börjat tröttna på de 128Mb som kom med min iBook...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-14 01:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av liedman
Har börjat tröttna på de 128Mb som kom med min iBook...

Det kan jag förstå. Speciellt om du kör Mac OS X. Macoteket brukar oftast sälja bra minnen. Ett minnesråd är att fläska på när du ändå håller på. Eftersom du bara har två minnesplatser i din iBook och en redan är upptagen av din 128mb så skulle jag inte tveka på att köpa en 512mb. Du har igen det, speciellt om du kör Mac OS X. Trust me. Din dator kommer att blir rejält mycket rappare.

Ka man sätta in ett 512 MB -minne i ett dasslock? Jag trodde inte den klarade det…

1
Bevaka tråden