Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bältesväska för iPhone sökes

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-02 20:33

Letar efter en säker och bra "väska" för iPhonen som inte är av klämma/clips typ utan som man trär bältet igenom och bra lock-lås, typ karborre eller så.

Har letat "överallt" men no luck.

Tips någon?

OnOff har bra grejer.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-02 20:41

Hmmm, inte på nätet då, 3 väskor och ingen stor nog.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-02 22:58

Trodde att mobilhölster dog ut med den sista yuppienallen Moderna telefoner ryms ju i fickan.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-02 23:10
Ursprungligen av snigel1:

Trodde att mobilhölster dog ut med den sista yuppienallen Moderna telefoner ryms ju i fickan.

Yup, helt riktigt, men jag är ju gubbe och gillar inte att ha vissa grejor i fickorna... har även "gubb-pung" dock inte på magen utan på höften men den är ju redan full av tom plånbok och nycklar mm

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-09-03 00:09
Ursprungligen av Cekari:

Letar efter en säker och bra "väska" för iPhonen som inte är av klämma/clips typ utan som man trär bältet igenom och bra lock-lås, typ karborre eller så.

Har letat "överallt" men no luck.

Tips någon?

Har samma problem....testade en väska med klämma från AppleStore....funkade en dryg vecka...och sedan en j-a massa strul med försäkringar och telia för att få en ny Iphone...

Har testat Krusells största väska, men den öppnar sig tyvärr pga storleken på phonen

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-03 00:18
Ursprungligen av ThomasC:

Har samma problem....testade en väska med klämma från AppleStore....funkade en dryg vecka...och sedan en j-a massa strul med försäkringar och telia för att få en ny Iphone...

Har testat Krusells största väska, men den öppnar sig tyvärr pga storleken på phonen

Precis, har också haft problem med trasiga prylar pga av klämma

Får väl gå runt och leta lite på stan och hitta nåt okonventionellt verkar det som, man kan ju inte glida runt med 2 gubb-pungar, då får man väl stryk av nån ung snajsare med nallen i bröstfickan...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-03 11:18
Ursprungligen av Cekari:

Precis, har också haft problem med trasiga prylar pga av klämma

Får väl gå runt och leta lite på stan och hitta nåt okonventionellt verkar det som, man kan ju inte glida runt med 2 gubb-pungar, då får man väl stryk av nån ung snajsare med nallen i bröstfickan...

Jula har (eller hade för ett halvår sedan), med elastiska sidor, kardborre i locket, tillräckligt stor och med bälteshälla. Har inget artnummer, men jag letade bland deras "omärkta" väskor (stod inte vad den passade till).

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-03 11:27
Ursprungligen av kenjon:

Jula har (eller hade för ett halvår sedan), med elastiska sidor, kardborre i locket, tillräckligt stor och med bälteshälla. Har inget artnummer, men jag letade bland deras "omärkta" väskor (stod inte vad den passade till).

Hmmm, låter ju bra men kan inte hitta den, du har ingen länk? eller var du i butiken?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-03 11:29
Ursprungligen av Cekari:

Hmmm, låter ju bra men kan inte hitta den, du har ingen länk? eller var du i butiken?

Precis, i butiken. Men den fanns i katalogen, långt ner på en sida, kostade x79, 179 eller 279, har jag för mej.

Det närmaste jag sett är väl Artwizz Leather Pouch Belt - iPhonebutiken.se

Det har lite större clip, men ändå ett clip :-/

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-03 00:23
Ursprungligen av iphonebutiken:

Det närmaste jag sett är väl Artwizz Leather Pouch Belt - iPhonebutiken.se

Det har lite större clip, men ändå ett clip :-/

Ja, tyvärr och magnetlås, hatar dom då man inte hör om dom råkar gå upp av misstag...

Tusan, man börjar ju undra om det är ett direktiv av Apple att ingen får göra en riktig väska till iPhonen... men så illa kan det väl inte vara LOL

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-03 01:40

om apple börjar sälja det som trådskaparen efterfrågan slänger jag min iphone och mina macar i närmaste soptunna

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-09-03 08:45
Ursprungligen av Nirre:

om apple börjar sälja det som trådskaparen efterfrågan slänger jag min iphone och mina macar i närmaste soptunna

Intressant inlägg.....om man säljer bältesväskor med hällor istället för, som nu, clips, så sviker du Apple? Kan du förklara närmare när, och hur, du upptäckte detta märkliga tankemönster?

Edit: Noterade att du var född så sent som1992...så du är ursäktad!

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-03 10:47
Ursprungligen av ThomasC:

Edit: Noterade att du var född så sent som1992...så du är ursäktad!

Hehe, ja, han lär väl växa upp och uptäcka att det finns fler färger än svart och vitt

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-03 07:47

Åh fan, jag fick på käften redan här...

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-03 11:36

Har ingen katalog, men är det detta Jula du menar?: http://www.jula.se/e-Sales/esa/

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-03 13:38
Ursprungligen av Cekari:

Har ingen katalog, men är det detta Jula du menar?: http://www.jula.se/e-Sales/esa/

Japp. Kan kolla nästa gång jag kommer dit, men det kan ta någon/några veckor

OnOff - i butik (åtminstone i Sthlm) har Gomilla i olika modeller. Helt suveräna - kardborr, jag rymmer laddarsladd och hörlurar i två småfickor - hölstret är ändå litet, så litet det kan vara, nylon). Ca. 100 spänn...typ...Köpte själv tre stycken för 2 veckor sedan (man vet ju aldrig när dom plötsligt inte existerar längre).

Jag vet att hölster har en tönt/hantverkar-stämpel - men jag skiter i sådant - är för gammal för att bry mig och har annat fokus i livet.. Jag förstår faktiskt inte var man annars ska ha en iPhone? I jackan? Jag har inte jacka på mig inomhus eller inte ans utomhus på sommaren. I byxfickan? Jezez...jag kan inte gå omkring med en klump som en iPhone i byxfickan. DET är löjligt och fruktansvärt fult. Att stråla pungen/häcken 16 timmar per dygn är nog inte heller det smartaste man kan göra :-D.
Sedan har vi ju det där med slitning också. Min ett år gamla iPhone ser som ny ut. Jag är inte "rädd" om den. Jag har inga skydd/skins. Jag har ett hölster.

(Marware ser Verkligen gubbigt ut...jag har gränser också :-D. Gomilla är coola grejer. Rekomenderas.)

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-03 18:27
Ursprungligen av FnuX:

WEBHALLEN.com [Marware Fodral iPhone 3G C.E.O. Premiere - Svart]

Specifikationer:
• Soft leather iPhone protection with microfiber interior
• Stylish perforated design accents with contrast stitching
• Secure closure
• Built-in, slim belt clip for bag and belt attachment------>>> Faller på detta.
• Easy access to headphone minijack and sleep/wake button
• Push-thru access for easy removal

Sen säger ju Zimmerman att den ju ser väl gubbig ut (håller med, men en tur i tvättmaskin med jumpadojorna kan ju oftast ge en flashigare look, synd på clipsen dock) och lär väl inte tillåta nån att nån stoppar en iPhone i den...

Ursprungligen av Zimmerman:

OnOff - i butik (åtminstone i Sthlm) har Gomilla i olika modeller. Helt suveräna - kardborr, jag rymmer laddarsladd och hörlurar i två småfickor - hölstret är ändå litet, så litet det kan vara, nylon). Ca. 100 spänn...typ...Köpte själv tre stycken för 2 veckor sedan (man vet ju aldrig när dom plötsligt inte existerar längre).

Jag vet att hölster har en tönt/hantverkar-stämpel - men jag skiter i sådant - är för gammal för att bry mig och har annat fokus i livet.. Jag förstår faktiskt inte var man annars ska ha en iPhone? I jackan? Jag har inte jacka på mig inomhus eller inte ans utomhus på sommaren. I byxfickan? Jezez...jag kan inte gå omkring med en klump som en iPhone i byxfickan. DET är löjligt och fruktansvärt fult. Att stråla pungen/häcken 16 timmar per dygn är nog inte heller det smartaste man kan göra :-D.

Sedan har vi ju det där med slitning också. Min ett år gamla iPhone ser som ny ut. Jag är inte "rädd" om den. Jag har inga skydd/skins. Jag har ett hölster.

(Marware ser Verkligen gubbigt ut...jag har gränser också :-D. Gomilla är coola grejer. Rekomenderas.)

Lite synd att Sthlm ligger så avsides, finns ju inte riktigt samma urval här
Jupp, mina grejor ser ofta fräsha ut efter lång tid om jag inte klantar mig. så jag tar också hellre det säkra före det osäkra, ibland.
Hmmm, lysande kul-påse, undras om det går hem hos brudarna... lol

Ska kolla/söka lite på Gomilla, dom hade dom inte på onoff här.

Sorry....dom heter Golla.

Ursprungligen av Cekari:

Specifikationer:
• Soft leather iPhone protection with microfiber interior
• Stylish perforated design accents with contrast stitching
• Secure closure
• Built-in, slim belt clip for bag and belt attachment------>>> Faller på detta.
• Easy access to headphone minijack and sleep/wake button
• Push-thru access for easy removal

Sen säger ju Zimmerman att den ju ser väl gubbig ut (håller med, men en tur i tvättmaskin med jumpadojorna kan ju oftast ge en flashigare look, synd på clipsen dock) och lär väl inte tillåta nån att nån stoppar en iPhone i den...

Lite synd att Sthlm ligger så avsides, finns ju inte riktigt samma urval här
Jupp, mina grejor ser ofta fräsha ut efter lång tid om jag inte klantar mig. så jag tar också hellre det säkra före det osäkra, ibland.
Hmmm, lysande kul-påse, undras om det går hem hos brudarna... lol

Ska kolla/söka lite på Gomilla, dom hade dom inte på onoff här.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-03 19:02

Hehe, nop, har inte hunnit börja leta än

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-03 23:08

Hitta några av dom på Dustin bl.a, men tyvärr säger dom inget om fästanordningen: golla - GOLLA MOBILVÄSKA HORIZONTAL DARK DENIM - GOLLA MOBILVÄSKA LETTY BLACK - GOLLA MOBILVÄSKA LETTY GREEN

Enl. Gollas hemsida säljer ju en massa butiker dom, så nån stans bör man kunna hitta och känna på en, får nog ta en rundtur på stan och kolla lite butiker i morgon, tack för hjälpen så länge.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-09-03 23:36

Här är lösningen:
Krusell Hector Mobile Case - Large // Krusell

Har haft Krusells väskor tidigare...inga fåniga multiclips, utan rejäla hällor!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-04 01:09

Kolla Case Mate (Taiwan plastics, blow, molded, carrying case, blow molded products) - säljs via MyTrendyPhone. Jag har precis fått min och den verkar bra. Snyggt svart läder. Magnet förvisso, men en stark sådan. Bara ett tips...

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-04 15:18

Tack för alla förslag, var ute på och runt stan idag och kolla, hitta en massa men för små för iPhonen, några nästan, så åkte hem igen och börja förbereda mina fotogrejor för helgen "å'va fan" en Lowe Pro sliplock pouch passar ju perfekt, i den större får jag ju även med lite tillbehör som batteripack, sladd mm, dumma hjärna.
Återstå att se om man hör den när allt är tillslutet för regn. (Se om man kan höra... jaja, LOL)

1
Bevaka tråden