Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Equalizer för Spotify och alla andra program

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det ingen equalizer som man kan få att fungera för hela systemet/datorn? Typ något liknande som den som finns i iTunes fast för alla program, speciellt för spotify?

HT-Tower

Flyttade tråden från "iBook, MacBook och MacBook Air" till "Övrig programvara".

/Mod

Det har jag också sökt, ljudet är inget vidare på Spotify. Går det att lösa?

Eftersom att man ska slippa alla laddningstider osv. så antar jag att spotify har sänkt kvalitén avsevärt, därav de dåliga ljudet som jag tror kan bli svårt att fixa med en equalizer. Vet dock inget säkert, men det borde la vara så?

Frågan gällde inte enbart Spotify utan om det finns en equalizer som behandlar ALLT ljud som går ut från datorn...

Kanske lite overkill med Audio Hijack Pro, men du kan testa demoversionen och se om det är en ok lösning för dig. Där kan du styra runt och justera ljudet med diverse inställningar. Vid första anblick på deras webbsida ser det ut som att det endast används för ljudinspelning, men så är inte fallet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-06 16:46

Airfoil funkar annars bra (och lättare) än Audio Hijack Pro. Också från RogueAmoeba

http://www.rogueamoeba.com/airfoil/

Ursprungligen av insats:

Airfoil funkar annars bra (och lättare) än Audio Hijack Pro...

Grundfrågan gällde att lägga EQ på allt ljud som skickas ut.

Finns det verkligen sådana möjligheter (att lägga audio-plugins på ljudet) i Airfoil?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-04-06 17:03
Ursprungligen av insats:

Airfoil funkar annars bra (och lättare) än Audio Hijack Pro. Också från RogueAmoeba

http://www.rogueamoeba.com/airfoil/

Airfoil är dock ett program för att överföra ljud trådlöst till Airport Express från valfritt program.

Ursprungligen av joakimo:

Airfoil är dock ett program för att överföra ljud trådlöst till Airport Express från valfritt program.

Men man kan också skicka ut det genom datorhögtalarna och däremellan använda AirFoils EQ.

Men en system audio-EQ vore ju önskvärt.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-04-07 19:44

mm jag vill också ha en eq som alltid är igång. (i mitt hemmabiosystem har tyvärr eqinställningen säckat ihop och allt är väldigt basigt, så det vore majsigt att kunna ställa in ljudet direkt i datorn)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-02 17:19

Lösningen heter Hear.

http://www.joesoft.com/products/hear.php?PHPSESSID=37d8aa812ac9a80b2b1949d428c2db6f

Den har EQ och massor av andra effekter för att förbättra allt ljud som går ut ur burken, inkl. spotify. En helt grym programvara. Gratis demo finns att ladda hem.

Det är svårt att köra Spotify utan Hear när man väl börjat, ljudet blir enormt mycket bättre.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-09-02 21:37
Ursprungligen av Wou-Ki:

Lösningen heter Hear.

Sound Improvement for iTunes, Sound Enhancement for Mac, 3D Sound, Equalizer for Mac

Den har EQ och massor av andra effekter för att förbättra allt ljud som går ut ur burken, inkl. spotify. En helt grym programvara. Gratis demo finns att ladda hem.

Det är svårt att köra Spotify utan Hear när man väl börjat, ljudet blir enormt mycket bättre.

Tackar! Grymt! Ska kollas upp..

Ursäkta att jag gräver upp en gammal tråd, hamnade här när jag sökte på annat. Ville bara säga att man kan fixa equalizer för allt ljud som går från datorn med gratis programvara, om någon annan skulle hitta den här tråden. Instruktioner för detta finns i en tråd på Macintoshian Achaia. Rätt besvärligt, men ändå.

Hear låter intressant, men dyrt.

1
Bevaka tråden