Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av Spaces på extern skärm

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-02 15:21

Jag har nyligen införskaffat mig en extern skärm till min Macbook Pro (med Snow Leopard).

Det jag stör mig på är att Spaces även är på den externa skärmen. Jag skulle vilja "låsa" den och helt enkelt inte köra Spaces på den, utan bara på den vanliga skärmen. Med andra ord, ha ett extra skrivbord på den externa som inte kör Spaces och inte byter skrivbord så fort man rör musen i något av hörnen. Går detta, och i sånna fall hur ställer man in detta?

Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-02 16:32

Detta kanske klargör problemet en aning: http://x0c.xanga.com/da9c7a57c3435175866257/w133942574.jpg

vilken sorts uppsättning på skärmarna har du ? dubblering ? Testa och byt annars !

Good luck

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-03 09:38

Jag har "förlängning" och inte kloning som länken visar. Any ideas?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-03 10:02

Har samma problem, vill ha chatt-grejjerna på laptopskärmen och jobbgrejjerna på min 24" externa men blir ju inte snyggt när de ändå hamnar på ett eget space..

Om man har en viss typ av applikation som skall köras på just den monitorn kan man ju ha med att de skall finnas på "alla spaces", lite fulfix.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-03 11:12
Ursprungligen av kkr:

Har samma problem, vill ha chatt-grejjerna på laptopskärmen och jobbgrejjerna på min 24" externa men blir ju inte snyggt när de ändå hamnar på ett eget space..

Om man har en viss typ av applikation som skall köras på just den monitorn kan man ju ha med att de skall finnas på "alla spaces", lite fulfix.

Det var en mycket bra idé. Fungerar väldigt bra så länge man är på jobbet med den externa skärmen. När man kommer hem och är van vid att en viss applikation ska starta i Space 4 - startar nu i alla spaces istället. Men som sagt, bästa tipset so far

1
Bevaka tråden