Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vox, Ett litet enkelt program att förhandsgranska musik med

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-02 11:49
Ursprungligen av PeeMaN:

Att kunna spela enstaka låtar utan att behöva lägga till de i sitt bibliotek. Jag skulle vilja ha en "mini"-player typ. Ibland kanske man vill lyssna igenom något man fått av polaren/tankat ner eller så INNAN man bestämmer sig för att man vill ha med det eller inte i sitt bibliotek. Och nej, quicklook i finder duger inte då man inte kan switcha till något annat program eller använda systemet i övrigt när man kör det.

Quicktime Player funkar ju för mig för enstaka låtar, men som sagt bara en i taget, eller så får jag upp en spelare för varje låt om jag markerat flera.

EDIT: Bröt ut dessa inlägg från en annan tråd som handlade om förbättringar till iTunes
/Admin

Senast redigerat 2009-09-02 22:22
  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-02 12:20
Ursprungligen av PeeMaN:

Att kunna spela enstaka låtar utan att behöva lägga till de i sitt bibliotek. Jag skulle vilja ha en "mini"-player typ. Ibland kanske man vill lyssna igenom något man fått av polaren/tankat ner eller så INNAN man bestämmer sig för att man vill ha med det eller inte i sitt bibliotek. Och nej, quicklook i finder duger inte då man inte kan switcha till något annat program eller använda systemet i övrigt när man kör det.

Jag har ett grymmt litet freeware program som jag använder till detta, ska skriva in det här om jag kommer ihåg
Den bästa funktionen i det programmet är att när man spelar en låt i en mapp och trycker på nästa så stegar den igenom alla filformat (endast ljud) som den känner igen i samma mapp automatiskt utan att man behöver göra en playlist.
PMa mig annars o påminn!

Dessutom är det på tok för hög volym i quicklook om man kör digital output som jag gör... det går inte att höja/sänka volymen i systemet om man kör digital output. (sänker jag på förstärkaren så hör jag knappt ljudet ifrån iTunes).

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-02 12:30
Ursprungligen av kainen:

Jag har ett grymmt litet freeware program som jag använder till detta, ska skriva in det här om jag kommer ihåg
Den bästa funktionen i det programmet är att när man spelar en låt i en mapp och trycker på nästa så stegar den igenom alla filformat (endast ljud) som den känner igen i samma mapp automatiskt utan att man behöver göra en playlist.
PMa mig annars o påminn!

Kalas, har letat efter ett sådant.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-09-02 15:56

Kan det vara programmet Vox ni pratar om? Väldigt trevligt är det iaf.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-02 16:26

Vox! Jag är KÄR!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-02 20:28

Man ju markera låten i Finder och trycka på mellanslag också.
Funkar med musikspår, bilder och filmer.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-02 20:56
Ursprungligen av Konrad:

Man ju markera låten i Finder och trycka på mellanslag också.
Funkar med musikspår, bilder och filmer.

Hmmm, måste testa när jag kommer hem... så mycket "dolda" trix det finns


kaninen, du tycker inte att det blev en konstig start på den här "nya" tråden? LOL
Kan ju se ut som jag är knäppare än jag är... men ok man fattar ju efter ett antal inlägg längre ner..

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-02 22:19
Ursprungligen av Konrad:

Man ju markera låten i Finder och trycka på mellanslag också.
Funkar med musikspår, bilder och filmer.

Du kanske ska läsa HELA tråden innan du kommer med förslag som redan är förkastade.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-02 23:19

Vox:en verkar ju jädra trevlig, nån som kört den på SL?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-09-02 23:38
Ursprungligen av Cekari:

Vox:en verkar ju jädra trevlig, nån som kört den på SL?

Jepp jag har gjort det exakt nu Fungerar prima

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-02 23:39

Kalas

1
Bevaka tråden