Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu vill Microsoft ha pengar för att tillåta access till Hotmail via Entourage

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I sin oändliga generositet har Microsoft tillåtit att man kan använda sina Hotmailkonton via Entourage. Men fr.o.m. igår (1/9) vill dom ha betalt:

How to set up Entourage for Mac to send and to receive Hotmail (Man måste kolla längst ner på sidan).

Självklart kommer jag att pröjsa 20 dollar för varje Hotmailkonto jag har - inte.

Om nån vill använda länken "http://join.msn.com" dom lagt dit under texten så är det ingen idé. Den funkar inte.

Snyggt jobbat, MS!

Jag har hört andra påstå det där, och jag kan bara säga att jag har ett gratis hotmail-konto och accessar det från Entourage utan problem, så jag vet inte vad de menar med den där infon, om det bara gäller nytecknade Hotmail-konton.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag har hört andra påstå det där, och jag kan bara säga att jag har ett gratis hotmail-konto och accessar det från Entourage utan problem, så jag vet inte vad de menar med den där infon, om det bara gäller nytecknade Hotmail-konton.

Jag har två (slask)konton. Det ena tecknade jag för 8-10 år sen, det andra för 3-4 år sen.

Har fått 3-4 mail till varje konto från MS om detta under sommaren, men inte uppfattat varningen eftersom dom inte varit tillräckligt tydliga - samma som att FÖRST lägga upp praktiska instruktioner på sidan jag länkade till - och SEDAN, längst ner och när användaren provat instruktionerna, tala om att "jovisstja, du måste betala oss också..."

Om du fortfarande har access kanske du faktiskt betalat nån gång (glömt?) eller så har nån teknisk glitch gjort att du klarat dig (tills vidare?) och då får man bara gratulera.

Nej, jag tror inte att det är en teknisk miss, utan att du inte ställt in din klient korrekt. Jag har fått samma mail, men de handlar om att de byter metod för att komma åt kontona, inte något annat.

Den informationen du länkar till handlar om Office 2004 (som använde den äldre metoden) Vilken version av Office har du?

Att Microsoft började ta betalt för hotmail-access (eg. premium-medlemskap) hörde jag för cirka ett och ett halvt år sen, om jag minns rätt) så det är alltså ingen nyhet, men däremot är det som sagt, som jag förstår, inte nödvändigt för att accessa dina gamla hotmail-konton gratis, åtminstone från Entourage 2008

Du har inte stor tilltro för vad jag begriper eller inte märker jag. Jag har Office 2004. Inställningarna har funkat klanderfritt under alla år, men upphörde funka igår. Jag har givetvis försökt ansluta på alla upptänkliga sätt. Vare sig du tror det eller inte.

Ursprungligen av Falutjorven:

Du har inte stor tilltro för vad jag begriper eller inte märker jag. Jag har Office 2004. Inställningarna har funkat klanderfritt under alla år, men upphörde funka igår. Jag har givetvis försökt ansluta på alla upptänkliga sätt. Vare sig du tror det eller inte.

Jag tror vi pratar förbi varandra, så jag sammanfattar min ståndpunkt:

1) MS har bytt protokoll för att komma åt hotmail. Har du Entourage 2004 kan du (kanske) inte använda den nya metoden (POP3). Alltså måste du använda ett betalmedlemsskap som, enligt vad jag förstår, fortfarande har stöd för webDAB-access.

2) Har du Entourage 2008 kan du använda POP3-anslutning, vilket alltså är helt gratis.

Om jag fattar rätt beror det alltså inte på att MS börjat ta betalt, utan om att du har en mailklient som inte stödjer POP3

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag tror vi pratar förbi varandra, så jag sammanfattar min ståndpunkt:

1) MS har bytt protokoll för att komma åt hotmail. Har du Entourage 2004 kan du (kanske) inte använda den nya metoden (POP3). Alltså måste du använda ett betalmedlemsskap som, enligt vad jag förstår, fortfarande har stöd för webDAB-access.

2) Har du Entourage 2008 kan du använda POP3-anslutning, vilket alltså är helt gratis.

Om jag fattar rätt beror det alltså inte på att MS börjat ta betalt, utan om att du har en mailklient som inte stödjer POP3

Men snälla Rickard... .POP3 har funnits hur länge som helst. Finns det öht någon mailklient som är utvecklad de senaste 15 åren som inte stöder det?

Office 2004 har också stöd för POP3. Bytte enligt MS detaljerade instruktioner och allt funkar bra. Om man måste betala beror på om man reggade sitt hotmailkonto före eller efter MS tog över Hotmail. Mitt är gammalt som gatan och därmed fortfarande gratis. Är säkert en gammal klausul som hindrar MS att ta betalt från oss "gamlingar".

Kan nu meddela att jag plötsligt kommer åt båda hotmail-kontona via Entourage. Har inte gjort ett smack sen senast. Dom bara började funka.

Mickrosofts vägar äro outgrundliga......

1
Bevaka tråden