Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undvika Quicktime-ruta när jag lägger ut min musik

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-09-01 19:30

Hej, är det någon som har ett bra tips på hur jag lägger till musik på en sida utan att det blir en quicktime ruta? Jag har egen musik jag vill lägga ut och skulle helst bara vilja ha ngn trevlig playknapp eller liknande.

Tack
/Robban

Ursprungligen av robda:

Hej, är det någon som har ett bra tips på hur jag lägger till musik på en sida utan att det blir en quicktime ruta? Jag har egen musik jag vill lägga ut och skulle helst bara vilja ha ngn trevlig playknapp eller liknande.

Tack
/Robban

Finns flera olika flash lösningar.
t.ex
.::.Sidechainerz.se - coming soon .::.

Ovanstående två inlägg har brutits ut från en annan tråd.

Släng inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat!

/Mod

  • Medlem
  • 2009-09-01 22:15
Ursprungligen av dumburken:

Finns flera olika flash lösningar.
t.ex
.::.Sidechainerz.se - coming soon .::.

Free Flash Music Player, Free Music Player for Website, Stream Music on Web Page,Add music to your website

Jag gör rutan så liten som möjligt - sedan lägger jag dit en liten bild med låtnamnet. Jag tror inte du kan ta bort/byta ut reglage/timeline.

Ursprungligen av robda:

Hej, är det någon som har ett bra tips på hur jag lägger till musik på en sida utan att det blir en quicktime ruta? Jag har egen musik jag vill lägga ut och skulle helst bara vilja ha ngn trevlig playknapp eller liknande.

Tack
/Robban

Apple har ett par bra sidor som berättar allt om att lägga in QuickTime på en webbsida:

Apple - QuickTime - Tutorials - Including QuickTime In A Web Page
Apple - QuickTime - Tutorials - Embed Tag Attributes

Däribland finns det en parameter som heter ShowLogo. Det stänger av Q'et.

SHOWLOGO=value (Optional... requires QuickTime 7.1 or later)

SHOWLOGO can either be set to TRUE or FALSE. The default is TRUE. When set to FALSE, this attribute prevents the "Q" logo from displaying in the plug-in when a movie is loading.

<embed src="sample.mov" width="200" height="240" showlogo=false">

Jag gissar att om du anger en preview-frame i filmen, eller lägger in en sådan med QuickTime Pro, så kommer den att visas när filmen väl är inladdad.

1
Bevaka tråden