Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SonyEricsson P800 störst

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

SE P800 nu störst på handdatormobiler enligt NyTeknik. Läs artikeln på
http://www.nyteknik.se/pub/ipsart.asp?art_id=28287

Och jag ska köpa en sådan på Fredag....*lycklig*

Jag rekommenderar Q-tek 1010 före P800.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-07 19:24

P800 funkar fortfarande inte ihop med Mac, vilket alltså innebär att Apple inte har stöd för den största handdatormobilen...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas
P800 funkar fortfarande inte ihop med Mac, vilket alltså innebär att Apple inte har stöd för den största handdatormobilen...

Inte?!? Nej nu grusas mina planer här.
OK, vilken telefon ska jag ha då? Det viktigaste är väl att jag kan synka adressboken i macen med telefonens adressbok (bluetooth, iSync)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-07 19:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Inte?!? Nej nu grusas mina planer här.
OK, vilken telefon ska jag ha då? Det viktigaste är väl att jag kan synka adressboken i macen med telefonens adressbok (bluetooth, iSync)

T68i är ju ett alternativ. Den kan göra det du nämner. Funkar hur smidigt som helst!

Men om du är ute efter en lite mer avancerad mobil är ju P800 bästa alternativet. Palm Tungsten W finns ju också.

Qtek 1010 rekommenderas INTE.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijonkungen
T68i är ju ett alternativ. Den kan göra det du nämner. Funkar hur smidigt som helst!

Men om du är ute efter en lite mer avancerad mobil är ju P800 bästa alternativet.

Hrmmm, helst vill jag ju ha en lite "bättre" än t68i, därför tyckte jag att P800 verkade vara ett klokt val. Men om det inte går att synka adressböckerna så vill jag ju inte ha den....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-07 19:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Hrmmm, helst vill jag ju ha en lite "bättre" än t68i, därför tyckte jag att P800 verkade vara ett klokt val....

Precis så tänkte jag också, och eftersom ingen varnade mig så blev det en P800 strax före jul. Nåja, ska inte skylla ifrån mig, jag kunde ju ha kollat upp saken, men utgick från att det skulle funka; jag kör ju för tusan Mac - världens bästa OS och navet i den digitala hubben!

Visst, det är en jättebra telefon, men min tanke var att den skulle kunna ersätta Palm:en, vilket alltså inte är aktuellt än. Det ryktas om att nästa version av iSync ska funka med P800, men Apple lovar naturligtvis ingenting.
Innan SE eller Apple har fixat detta kan jag inte rekommendera P800 till Mac-användare.

Tips till Fleno: Sök på P800 här, så hittar du en hel del...

Förresten: Jag skrev att P800 inte funkar med Mac, vilket är en sanning med viss modifikation. Man kan inte använda medföljande USB-vagga men det går att föra över grejer åt båda hållen med blåtand, och man kan skicka adressboken till telefonen.
iSync funkar dock inte, och man kan inte "browsa" vare sig telefonens minne eller kortet. Kalendern är alltså "stand-alone" omman inte kör Windows, och då har jag hellre en Filofax.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-08 00:07

jag ska sälja min. helt ny. om du nu inte måste ha kvitton och sånt för eget företag.

Hur mycket? Skicka PM!

Fleno: Köp en T610! Testade den i Tyskland - underbar telefon. Inte dyr heller, sett till vad man får. Telefonen finns i butik fr o m den 12e vill jag minnas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-08 08:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Fleno: Köp en T610! Testade den i Tyskland - underbar telefon. Inte dyr heller, sett till vad man får. Telefonen finns i butik fr o m den 12e vill jag minnas.

Jag håller med. T610 är hur skön som helst! Den har det mesta i ett litet format.
P800 är trots allt rätt stor...
T610 ska enligt GEAB börja säljas 12:e maj.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
Jag rekommenderar Q-tek 1010 före P800.

Har du lyckats synka den med Mac'en än? jag går runt och våndas över att inte kunna synka uppgifterna ordentligt i min qtek 1010.

.. kanske man skulle sälja den och återgå till T68i igen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Fleno: Köp en T610! Testade den i Tyskland - underbar telefon. Inte dyr heller, sett till vad man får. Telefonen finns i butik fr o m den 12e vill jag minnas.

Den verkar ju vara en skön "mittemellan-t68i-och-P800" telefon!

Finns det någon info hurvida den är synkbar med mac då? hur mycket kommer den kosta? Helt klart intressant!

Jag hade P800 ett tag, men batteritiden suger, fick ladda telefonen varje dag, titta på 2 musikvideos, bluetooth på, surfa lite via GPRS, så är batteriet ganska snart slut, så jag gick tillbaka till T68i, klart bäst, T610 kan vara den telefon som slår ut T68i, den fungerar även med Clicker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-08 10:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Den verkar ju vara en skön "mittemellan-t68i-och-P800" telefon!

Finns det någon info hurvida den är synkbar med mac då? hur mycket kommer den kosta? Helt klart intressant!

I och med uppdateringen 10.2.6, som släpptes häromdagen, har nu OS X stöd för T610.

Jag tycker inte man skall jämföra P800 med T68 och T610. Det är ju helt olika användningsområden. P800 är ju mera en fickdator/organiser. Lagringsutrymmet är i princip obegränsat. Musik i flera format. Strömmande video. Spelen osv. allt är outstanding. Kameran är bättre än T610. Skärmen med widescreen är maffig.
Båda (alla 3) telefonerna fyller sin funktion, men är, tycker i alla fall jag, inte jämförbara. Olika användningsoråden helt enkelt. Lägg in Opera exempelvis i P800. Vilken telefon kan tävla där.:rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-08 10:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av adress@mac
Jag tycker inte man skall jämföra P800 med T68 och T610. Det är ju helt olika användningsområden. P800 är ju mera en fickdator/organiser. Lagringsutrymmet är i princip obegränsat. Musik i flera format. Strömmande video. Spelen osv. allt är outstanding. Kameran är bättre än T610. Skärmen med widescreen är maffig.
Båda (alla 3) telefonerna fyller sin funktion, men är, tycker i alla fall jag, inte jämförbara. Olika användningsoråden helt enkelt. Lägg in Opera exempelvis i P800. Vilken telefon kan tävla där.:rolleyes:

Förvisso sant. Men jag fick intrycket av att P800 var ute ur bilden då det saknas stöd för den?
Oftast tror man kanske att man kommer använda mer än man egentligen gör på en mobiltelefon.
Gissningsvis täcker T610 de flesta av behoven.

var köper man en t68i till bra pris idag ? Har de rasat i pris ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-08 11:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Joacim Melin
var köper man en t68i till bra pris idag ? Har de rasat i pris ?

T68i har som du säger verkligen rasat i pris. Från ett startpris på nära 6000 kronor i maj 2002 ligger den nu på omkring 2600 kronor. Detta på grund av att T610 är så närstående.

Alfadigi kostar en T68i 2670 kronor och T610 4319 kronor.

Både riktigt köpvärda!

Om du inte vill köpa nytt kan du säkert få en T68i för 1000-1500 kronor begagnat.

låter bra.

de som vill sälja en beggad t68/t68i får gärna höra av sig.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijonkungen
Förvisso sant. Men jag fick intrycket av att P800 var ute ur bilden då det saknas stöd för den?
Oftast tror man kanske att man kommer använda mer än man egentligen gör på en mobiltelefon.
Gissningsvis täcker T610 de flesta av behoven.

Precis vad jag menar. Vad skall man ha telefonen till, och vad behöver man ?
Är det ringa,spela och ta lite bilder. Då skall man nog inte köpa P800, som dessutom är nära dubbelt så dyr. Behöver man ytterligare funktioner, och ett stort minne, då kanske läget är ett annat. Beträffande stödet, så saknas i princip bara iSync, och det ryktas ju att detta är på gång från Apple.

jaha, då¨blir det en T610 för mig då....Tack för tipsen!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijonkungen
T68i är ju ett alternativ. Den kan göra det du nämner. Funkar hur smidigt som helst!

Men om du är ute efter en lite mer avancerad mobil är ju P800 bästa alternativet. Palm Tungsten W finns ju också.

Qtek 1010 rekommenderas INTE.

Varför gillar du inte Qtek 1010 - vore kul att veta!

Jag har ÄNTLIGEN hittat en kombination av PDA (hade iPaq innan) med inbyggd mobil.

Skönt att kunna använda internet och kolla viktig mail var än jag är.

jag håller med Martin till viss del. Qtek 1010 är en grymt bra maskin men den har vissa nackdelar :

1. livsfarlig att använda i bilen. att slå upp ett telefonnummer från kontaktboken är verkligen inte inte att rekommendera i 110...

2. Ofta får man ringa upp två gånger för att komma fram. Skitirriterande.

3. Handdatorn hänger sig och/eller startar om lite då och då.

4. Hela enheten är snorhal att hålla i. det medföljande fodralet är förvisso en hjälp men det går inte att hänga i bältet och det skyddar inte skärmen i alla lägen.

5. Skärmen repar sig väldigt lätt. Inte bra.

6. den medföljande strömadaptern tjuter nåt så innihelskotta. lite billig känsla.

7. fungerar inte med isync.

8. det medföljande headset:et har en usel mikrofon. Dessutom går det bara att svara på samtal genom att trycka på knappen på headsetet och inte avsluta samtal.

9. Ingen som helst möjlighet till bluetooth för sync eller headset.

10. Batteritiden är ganska larvig.

Problem 2 och 3 blev dessutom bara värre efter att ha uppdaterat enhetens programvara.

Jag ser fram mot en t68i igen men kommer att sakna den kompletta översikt över kontakter, datum och hela dagen framför sig och med sig i fickan. Grymt bra försök av Qtek och Microsoft och med bluetooth hade det verkligen varit en bra handdatormobiltelefon.

Allvarligt?! Dessa nackdelar gör inte något till en "grymt bra maskin", enligt min definition i alla fall.

Alla produkter har nackdelar. T68i är också en grymt bra produkt men den har världens söligaste menyer och det kan vara väldigt irriterande.

jag ser mer till helheten. Qtek 1010 är i mina ögon den första lyckade kombinationen av handdator och mobiltelefon och jag har sett och testat ett antal sådana tidigare som verkligen inte hållit måttet, och sett ur den synvinkeln så är det en grymt bra produkt.

Problemet är att när IT-företag ska göra telefoniprodukter så görs de med samma noggranhet som deras IT-produkter och i fallet Microsoft så är det ju allt som ofta så att förpackningen, gränssnittet och tanken är god men genomförandet lämnar en del att önska.

Använder man Outlook och Windows XP som skrivbordsmiljö i sin dator och kan leva med att ens telefon startar om lite då och då (ibland tre gånger om dan, ibland en gång i veckan) men å andra sidan har med sig allt som finns i Outlook, och mitt fall är det en hel del, så är detta den bästa produkten för ändamålet just nu.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Joacim Melin
jag håller med Martin till viss del. Qtek 1010 är en grymt bra maskin men den har vissa nackdelar :

1. livsfarlig att använda i bilen. att slå upp ett telefonnummer från kontaktboken är verkligen inte inte att rekommendera i 110...

2. Ofta får man ringa upp två gånger för att komma fram. Skitirriterande.

3. Handdatorn hänger sig och/eller startar om lite då och då.

4. Hela enheten är snorhal att hålla i. det medföljande fodralet är förvisso en hjälp men det går inte att hänga i bältet och det skyddar inte skärmen i alla lägen.

5. Skärmen repar sig väldigt lätt. Inte bra.

6. den medföljande strömadaptern tjuter nåt så innihelskotta. lite billig känsla.

7. fungerar inte med isync.

8. det medföljande headset:et har en usel mikrofon. Dessutom går det bara att svara på samtal genom att trycka på knappen på headsetet och inte avsluta samtal.

9. Ingen som helst möjlighet till bluetooth för sync eller headset.

10. Batteritiden är ganska larvig.

Problem 2 och 3 blev dessutom bara värre efter att ha uppdaterat enhetens programvara.

Jag ser fram mot en t68i igen men kommer att sakna den kompletta översikt över kontakter, datum och hela dagen framför sig och med sig i fickan. Grymt bra försök av Qtek och Microsoft och med bluetooth hade det verkligen varit en bra handdatormobiltelefon.

Vi har lite olika erfarenheter märker jag!

Min Q-teck har aldrig hängt sig och jag behöver inte ringa upp två gånger. Har inte heller tänkt på att kontaktboken är livsfarlig.

Den är däremot hal - skärmen har inte repat sig för mig ännu. Min strömadapter låter inte något. Headset använder jag inte.

Bluetooth-stödet och iSync har jag inte saknat - jag synkar den med Outlook via USB-vaggan.

Batteritiden är cirka 2 dagar med normal användning för mig, jag har ställt in lite strömspargrejer. Jag hade en Sony Z5 innan som hade typ 3 timmar så jag är nöjd (men 1 vecka hade ju varit bättre!)

PocketPC/WindowsCE-maskiner har aldrig haft bra batteritider. Om jag kunde få en Tungsten med inbyggd nalle och samma batteritid som Palmanvändare är så bortskämda med i vanliga fall så hade det varit en vinnare direkt.

Jag ser min Q-tek som något tillfälligt - målet är ju bättre livsstid, snabbare processor, 60GB hårddisk, större skärm, och framförallt: 3G med 384kb/sek och WLAN "everywhere".

Jag kanske skulle ha en Powerbook istället?

Bevaka tråden