Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös BBB-grunka + AirPort-nätverk?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har idag en fiberuppkoppling (BBB 100Mbit) ansluten till min Apple Time Capsule och genom denna ett trådlöst nätverk. I tillägg har jag en Apple Airport Express som utökar detta trådlösa nätverk samt möjliggör strömmande musik till stereon genom AirTunes.

Har nu fått en wifi-grunka från BBB som även grejar IP-telefoni. Förutom nätverksportar har den telekabel-utgångar som man ska koppla in i första telefonuttaget.

Går denna att ansluta till mitt existerande airportnätverk så att denna utökar detta precis som min Airport Express gör (eller är detta förunnat enbart Appleprylar)?

Kan det vidare uppstå andra problem med att koppla BBB-grunkan? Jag ansluter t ex över internet till min Time Capsule med Back to my Mac genom MobileMe.

BBB-grunkan är en Inteno EG101-R1 från Inteno Broadband Technology AB. (Fick ingen manual så jag vet inte om hur man kan komma åt dess inställningar heller.)

Jag kan inte svara på dina frågor, men här hittar du manualen till EG101-R1:
http://www.netmedia.fi/pdf/Inteno_Manual_EG101_Eng_PA1.pdf
Jag hittade den genom en sökning på Google. Jag har den inte själv och har inte heller BBB, så mer hjälp kan jag inte ge dig!

Alltid något. Tackar!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-01 08:28

äuhm .. jag har samma här .. men e det IPtelefonin så skiter man ju i vanliga TELEjaxen???
--- skit i dom gamla, vet inte vad du menar!?
--- det ska funka med alles data jox som kopplas på tex port ett ... men telefonin måste vara direktansluten till deras egna dosa

jag kör trådlöst (ipredia-nät ut) från bbb-fibern
-> http://ipredia.se/wiki/Huvudsida

--- du får googla lite mer tror jag

Vill slippa dra telenätkabel till köket där det finns ett telejack. Har kopplat en mellanpropp från ip-telefonidosan till första teleuttaget så blir alla andra teleuttag förlängningar av detta.

Men den biten fungerar redan.

Det jag undrar över är om man kan utöka ett existerande airportnätverk med BBB-grunkan. Och huruvida detta kan leda till något trubbel.

1
Bevaka tråden