Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hejdå 99.se/musik/

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är bara fyra timmar kvar tills 99.se/musik/ tar steget och blir en fristående sajt och en månad senare tas över av föreningen 99musik.

Jag har varit involverad i 99musik sedan 2002 och många andra här har varit med sedan starten - dags att säga hejdå!

Hej då!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-30 19:21

Bye bye.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-30 19:21

HojHoj

Jag lyfter hatten för Björnströms förmåga att starta forum, teamet och medlemmarna för att ni gjort 99musik till var det är och önskar föreningen lycka till i driften och utvecklingen av nyfödda 99musik.

/c

  • Medlem
  • 2009-08-30 19:31

Japp, hatten av för Sheriffen!
Samtidigt så välkomnar jag som medlem av 99musik.

Hej då, 99.se!

/Mein

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-30 19:36

Farväl!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-08-30 19:36

Hej då musik! Hade gött.

Hejdå alla musikradannonser som man aldrig lyckades få bort, hoppas ni får ett stabilt, varmt nytt hem!

Jag tänker inte sörja separationen!

Hej hej!

Jag gillar i o f s inte separationen, men det är bara för att det är så bekvämt för mig som sysslar med både mac och musik:) Nu får jag ju gå till två sajter (siter, sites) och det är ju mycket jobbigare:)

Ursprungligen av ninjamac:

Hej hej!

Jag gillar i o f s inte separationen, men det är bara för att det är så bekvämt för mig som sysslar med både mac och musik:) Nu får jag ju gå till två sajter (siter, sites) och det är ju mycket jobbigare:)

Vilka musikforum tycker du skulle passa här på 99.se? Jag tänker på på tex "Logic" som är ett Appleprogram men det lär ju finnas fler ämnen?

Precis. ProTools och Logic. Traditionen i proffsmusikvärlden är ju helt klart Mac, precis som i DTP-världen. Svårt att avgränsa dock - ett gäng musiker, ska de bara få snacka om ett par program? Mot den bakgrunden är det naturligtvis vettigt med 99musik.se

Ursprungligen av Björnström:

Vilka musikforum tycker du skulle passa här på 99.se? Jag tänker på på tex "Logic" som är ett Appleprogram men det lär ju finnas fler ämnen?

De flesta ProToolsare kör väll Mac.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-31 19:21

beklagar mina ofta sura inlägg på macTalibanismen
- när man klickat fel
-- all lycka med 99.se!!

Det finns redan en musikProd-tråd här under detta paraply!
-- kram

\\ -> http://www.99.se/ljudproduktion/
-- den borde räcka för dom flesta på mac<3

Senast redigerat 2009-08-31 19:31

skål!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-31 23:06

-- inga ovänner!

  • Medlem
  • 2009-08-31 23:07

Yeah!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-31 23:11

haha
-- jag fann nästan hela deras repertoar på vinyl i grovsopan ;]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-01 03:40

Det känns tomt uppe bland de (numera) 4 huvudtabbarna.... "Mac", snyft, "iPhone"....

Bah. Jag har skrivit i "Snälla flytta över mitt konto till 99musik"-tråden, men mitt konto verkar inte ha blivit överflyttat. Ingen svarar heller på 99musiks info-adress. Någon som kan vara snäll och flytta över mitt konto?

  • Medlem
  • 2009-09-04 10:04

Nu går det väl inte att flytta några konton?

  • Medlem
  • 2009-09-04 10:13

Nu går det inte att flytta konton. Hmm, vi borde ta bort info-mailadressen tills dess att vi kan komma åt mailen. Att göra helt enkelt...

Då får jag skapa ett nytt konto då. No hard feelings.

Men jag verkar ha konto på 99musik, fast jag inte bad om det. Det är förstås för att jag skrivit några inlägg för länge sedan. Nu har jag varit inne och bett 99musik ta bort mig (döpa om mitt konto).

Senast redigerat 2009-09-07 11:54
1
Bevaka tråden