Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snow Leopard och Wake on Demand

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har provat denna funktion? Finns inte mycket information att få tag på, men verkar intressant om man använder datorn hemifrån mycket.

Jag skulle tycka det var bra om man kunde väcka datorn om man vill använda "Back to my Mac" med MobileMe, onödigt att datorn ska stå på.

En annan sak jag skulle vilja är att kunna ha datorn i vila när man använder Apple TV och har allt på datorn.

Snow Leopard's "Wake on Demand" could lead to Apple TV bliss - Ars Technica

A Closer Look at Snow Leopard's Wake on Demand Feature [Updated] - Mac Rumors

Hmmm...mycket intressant. Jag har skippat "Back to my Mac" just för att jag vill att burken hemma ska vila när jag inte är där.
Jag har dock så stora problem med insomnia på min iMac - ännu värre efter update till SL - att den mest står på i alla fall. Kör nu med en tredjepartare - PleaseSleep - som tvingar burken att sova. Trist att inte Apple fixar insomniaproblemet på iMacar (jo, vi är många som har problemet).

Jag har den på ganska mycket just för att jag använder mycket funktioner från jobbet, Back to my Mac t ex, vore trevligt om man kunde få mer information om denna funktion, men det kommer väl antagligen.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-08-31 16:40

Går det inte på nåt sätt att använda "Wake on Lan" Systeminställningar/Strömsparare/Alternativ - Alternativ för väckning?
Inte för att jag har en aning om vad "Wake-on-LAN-paket" är för nått eller om man åsidosätter säkerheten... Bara en tanke...

1
Bevaka tråden