Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dotterns imac konstig

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Flyttade igår om och dottern ville köra på imacen som inte varit igång på länge. Det är en av de första som kom runt 2000 vet inte exakt vad den heter. Uppdaterade program, sen körde hon på internet ett tag via mobilt bredband. Idag skulle hon starta den, kommer bara till grå startsidan, inget händer. Jag startar med systemskivor, kör en diskreparation via disk utility och när jag sen startar om datorn får jag fram ett mystiskt fönster, liknas pc:ns ms dos sida. Vad gör jag nu????

Prova att starta i "säkert läge" = håll nere shift och starta. Om den startar upp så låt den starta klart ordentligt - sedan stänger du ner burken igen - och testar att starta som vanligt.

Pram-tricket kan också testas: Håll nere alt+cmd+P+R och starta - låt burken ge startljudet två gånger - släpp sedan tangenterna.

Får samma sak i alla fall, ett fönster som säger:
Apple iMac Open Firmware 3.0.13 built on 07-16-99 at 12:15:09
Copyright 1994-1999 Apple Computer, Inc
All rights reserved
ok
0> _

Allt utdraget vid start? FireWire, USB (utom tangentbord/mus)? Skrivare?

Japp, när det började, när jag bara fick upp det gråa fönstret vid start, då var det mobila bredbandet ikopplat. Jag startade med inst. skivan, matade ut bredbandet, valde systemet på hd:en som startskiva och efter det får jag upp det konstiga fönstret. Nu är bara mus och tangentbord ikopplat.

1
Bevaka tråden