Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone till Kina senare i år

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det officiellt, iPhone kommer till Kina senare i år. Två versioner av iPhone 3G 8GB utan WiFi vad jag har läst.

Mer information kommer säket snart.

http://www.chinaunicom.com.hk/en/press/press_release/news.html?id=456

Utan WiFi och med China Unicom som operatör, japp. Detta innebär WCDMA, inte TD-SCDMA (Kinas hemsnickrade system). Förhoppningsvis skall det funka smärtfritt med europeiska nät. Men utan WiFi blir det ingen deal för min del som bor i Kina just nu och tänkt byta upp mig från min antika Nokia 3210. Om det inte går att knäcka på något lätt sätt förstås...

Det verkar också intressant att man skall gå ihop med Netcom, Kinas största ISP. Fler surfzoner skulle inte sitta fel när iPhonen väl får WiFi. För det :kommer: den att få. Motorola har ju redan fått en WiFi-försedd lur godkänd.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-31 13:52
Ursprungligen av johan_tanying:

Det verkar också intressant att man skall gå ihop med Netcom, Kinas största ISP. Fler surfzoner skulle inte sitta fel när iPhonen väl får WiFi. För det :kommer: den att få. Motorola har ju redan fått en WiFi-försedd lur godkänd.

Skumt, hörde rykten som sa att det största skället till varför iPhonen inte fick WiFi stöd var att den kinesiska staten inte kunde kontrollera all kommunikation som skedde då!

Pga att man kunde ringa samtal via internet istället för att använda mobilnätet, men om Motorola fått sin lur godkänns känns det bara skumt varför inte Apple får ha WiFi i iPhonen, eller?

En sak är säker, dom kommer inte få samma App Store som vi har, Skype skulle väl inte ens komma på fråga.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-31 14:06
Ursprungligen av Patrik D:

En sak är säker, dom kommer inte få samma App Store som vi har, Skype skulle väl inte ens komma på fråga.

Sant, men skulle det inte vara lättare att inte tillåta App Store då? Menar att helt utesluta WiFi låter skumt med tanke på att det tydligen finns till Motorola!

Wifi i kinesiska mobiltelefoner har tydligen något att göra med krypteringsstandarder som inte är godkända i Kina och/eller brist på godkända kinesiska krypteringsstandarder.

Om Apple lägger manken till borde man kunna lösa problemet.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-31 16:12

Det förklara det hela!

1
Bevaka tråden