Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CSN:s sida strular, behöver hjälp.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-08-31 11:32

Hej!

När jag ska logga in på mina sidor på CSN så får jag följande meddelande: "Safari kan inte hitta insticksfilen - Sidan ”Välj inloggningssätt - Mina sidor - CSN” har innehåll av MIME-typen ”application/x-personal-authentication”. Innehållet kan inte visas eftersom du inte har en insticksfil installerad för den MIME-typen.

Hur ska jag lösa det?
Enligt programuppdateringen är safari uppdaterat och klart.

Hoppas någon av er kan hjälpa mig då det är irriterande att inte kunna göra allt man ska kunna på den sidan.

Jag kan tillägga att samma sorts fel blir när jag testar med firefox.

Mvh Anders

Bygger inte deras inloggning på e-legitimation? Så du måste skaffa det först? Vissa av de e-leg som finns funkar inte i vissa webbläsare. Jag som har tex SEB/Telia måste använda Firefox v 2, för Safari funkar inte.

Skaffa och läs mera:
e-legitimation.se

Senast redigerat 2009-08-31 16:45
  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-31 13:28
Ursprungligen av Taz_1999:

Bygger inte deras inloggnin på e-legitimation? Så du måste skaffa det först? Vissa av de e-leg som finns funkar inte i vissa webbläsare. Jag som har tex SEB/Telia måste använda Firefox v 2, för Safaria funkar inte.

Sant, fast inte helt och hållet! Man kan även använda sig av en personlig kod som man kan skicka efter.

Sen fungerar det utmärkt att använda e-legitimation till Safari nu också, iaf till CSN!

Citat:

När jag ska logga in på mina sidor på CSN så får jag följande meddelande: "Safari kan inte hitta insticksfilen - Sidan ”Välj inloggningssätt - Mina sidor - CSN” har innehåll av MIME-typen ”application/x-personal-authentication”. Innehållet kan inte visas eftersom du inte har en insticksfil installerad för den MIME-typen.

Hur ska jag lösa det?
Enligt programuppdateringen är safari uppdaterat och klart.

Har inte något riktigt bra svar på vad du kan göra, men CSN har haft problem med inloggningen den senaste tiden. Kan vara så att inte är något fel på din mjukvara utan det är CSN's server som inte vill samarbeta.

1
Bevaka tråden