Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att formatera extern disk

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har köpt ytterligare en WD Elements 640G HDb som jag inte kan formattera i MAc OS X Extended, Jag kör 10.5.8 i den datorn där jag provat. Har en likadan där jag lyckades bra.
Den här är formatterad i FAT32 och det kan jag också formattera i men inte i OS X Extended, får följande felmeddelande : Filsystemsformateraren misslyckades.
Har provat att skriva nollor på disken först men får samma resultat.

Mats

Problemet löst! Gjorde om den genom att partitionera den i Skivverktyg. Gjorde 1 ny partition, då fungerade det som det som det ska.

Mats

Generell regel.

Välj Partitionera, välj också avancerat och välj GUID - så kan den fungera som startdisk i ett krisläge om du lägger ett system på den.

När man gjort en partition (eller flera om man vill), så kör man Radera och väljer Mac OS Extended, EJ SKIFTLÄGESKÄNSLIG och Journalförd. Skall driven åka fram och tillbaka melllan Mac och PC kan man ju ha en partition i FAT (MSDOS Filformat)

När driven väl är klar och ligger på skrivbordet, välj visa info och ( om du skall flytta den mellan flera macar t ex) välj då VIA INFO, kryssa "Bortse från ägarförhållanden på den här enheten)

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-08-30 11:19
Ursprungligen av Goflorp:

När driven väl är klar och ligger på skrivbordet, välj visa info och ( om du skall flytta den mellan flera macar t ex) välj då VIA INFO, kryssa "Bortse från ägarförhållanden på den här enheten)

Ah, det var ett bra tips.

Cekari, one is glad to be of service ...

Lade mest till det där ovan - inte för att vara en Messerschmitt, utan för att den som söker kan lika gärna få de där extratipsen med.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-08-30 12:55

Ja, ibland kan man ju vara extra generös

1
Bevaka tråden