Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS med 3kontant kan låsas upp på en gång!

Tråden skapades och har fått 506 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-11 23:22

Intressant att Tre inte ens är med på Locating iPhone wireless carriers

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-08-12 14:54

Jag var i förrigår och talade med 3 gällande detta. De bekräftade att de kunde låsa upp telefonen för 350 kr. Man behöver ej vara bunden i 18 resp. 24 månader för att kunna göra detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-12 15:52

Märkligt att INGEN här på formet har en TRE iphone för att testa stoppa i ett annat simkort.

Ursprungligen av 20hz:

Märkligt att INGEN här på formet har en TRE iphone för att testa stoppa i ett annat simkort.

Samtidigt inte.
Inte konstigt att folk inte väljer dem i förstahand menar jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-12 17:31
Ursprungligen av theplague:

Samtidigt inte.
Inte konstigt att folk inte väljer dem i förstahand menar jag.

Samtidigt har de fått in stört lager (kan ha fel men fick för mig att jag läst detta) av alla andra operatörer. Så någon köper ju dem trots allt.

och detta skulle vara offentligt?! nej, det är hemligt och inte vet t.ex. 3 hur många telia fått...och vi andra vet absolut ingenting. jisses.

Ursprungligen av 20hz:

Samtidigt har de fått in stört lager (kan ha fel men fick för mig att jag läst detta) av alla andra operatörer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-12 18:29
Ursprungligen av Zimmerman:

och detta skulle vara offentligt?! nej, det är hemligt och inte vet t.ex. 3 hur många telia fått...och vi andra vet absolut ingenting. jisses.

Då drömde jag det

Jag har aldrig träffat någon som har 3. Ibland undrar jag om dom finns...om 3 bara är en myt...
Jag fattar inte hur dom har råd att bygga upp ett eget nät, när bjässar som Telia är tvungen att gå ihop med konkurenter för att få bizniz att gå runt.

Ursprungligen av 20hz:

Märkligt att INGEN här på formet har en TRE iphone för att testa stoppa i ett annat simkort.

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-08-13 11:00

Jag ska beställa, så jag meddelar hur detta har gått. Jag har iaf. blivit utlovad att telefonen kan låsas upp mot betalning inne i butiken.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-08-13 15:57

Låter som ett mycket bra initiativ från din sida! Skulle vara toppen om det gick att låsa upp i butik direkt efter köp:)

Ursprungligen av Samie:

Jag ska beställa, så jag meddelar hur detta har gått. Jag har iaf. blivit utlovad att telefonen kan låsas upp mot betalning inne i butiken.

Min senaste tre-telefon, en HTC Touch Pro som är en hyffsat dyr lur som jag fick för några månader sedan, var inte låst när jag fick den. Så, jag tror nog inte det är omöjligt att iPhone är olåst heller.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-13 13:08

Jag köper också min så fort den kommer in i butiken igen!

Detta är en extremt bra nyhet. De bolag jag pratat med som kan leverera olåsta iPhones kostar det mellan 7500-9800kr så är det även om man beställer från Italien i och med den svenska-bananvalutan.

Beställning lagd!

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-08-13 19:09

Mycket besviken! Idag när jag skulle göra beställningen på 3, säger säljaren som LOVADE mig att det gick att låsa upp telefonen direkt, att det helt plötsligt inte går, och att de gör det efter 18 månader! Detta efter att jag tackat nej till erbjudande om abonnemang. Jag är skit besviken!!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-13 19:46
Ursprungligen av Samie:

Mycket besviken! Idag när jag skulle göra beställningen på 3, säger säljaren som LOVADE mig att det gick att låsa upp telefonen direkt, att det helt plötsligt inte går, och att de gör det efter 18 månader! Detta efter att jag tackat nej till erbjudande om abonnemang. Jag är skit besviken!!!

Häv köpet?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-13 21:22
Ursprungligen av Samie:

Mycket besviken! Idag när jag skulle göra beställningen på 3, säger säljaren som LOVADE mig att det gick att låsa upp telefonen direkt, att det helt plötsligt inte går, och att de gör det efter 18 månader! Detta efter att jag tackat nej till erbjudande om abonnemang. Jag är skit besviken!!!

Oväntat. Eller nej just det, inte direkt...

Synd att ni går på deras säljtrick bara.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-13 23:58
Ursprungligen av Samie:

Mycket besviken! Idag när jag skulle göra beställningen på 3, säger säljaren som LOVADE mig att det gick att låsa upp telefonen direkt, att det helt plötsligt inte går, och att de gör det efter 18 månader! Detta efter att jag tackat nej till erbjudande om abonnemang. Jag är skit besviken!!!

Det var ju faktiskt det jag sa. inte skulle dom sälja sina telefoner olåsta sen skall man ALDRIG lita på säljare som sagt, framförallt inte när det gäller något som detta då skall man ha det skriftligt isåfall.

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-08-13 19:55

Tycker bara det är så fult och dålig stil att säga en sak och sedan ändra sig, särskilt när jag hade dubbelkollade med honom. Tack o lov att jag ej betalat...

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-08-13 21:54

hm,,,, vet inte vad jag ska svara på det. Man vill hoppas, önskar att människor, särskilt i en butik som man gör affär med talar lite sanning iaf.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-13 22:05
Ursprungligen av Samie:

hm,,,, vet inte vad jag ska svara på det. Man vill hoppas, önskar att människor, särskilt i en butik som man gör affär med talar lite sanning iaf.

Lita aldrig på säljare.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-13 22:59
Ursprungligen av zappee:

Lita aldrig på säljare.

Det är synd, man borde kunna lite på säljare.

Jag ska in och kräva skriftligt att den går att låsa upp!

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-08-14 17:46

NYA uppgifter! Jag talade åter med säljaren igen då jag blev mycket besviken, hänvisade till deras avtal och jag fick rätt, så han kommer låsa upp telefonen och den är beställd nu!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-14 19:39
Ursprungligen av Samie:

NYA uppgifter! Jag talade åter med säljaren igen då jag blev mycket besviken, hänvisade till deras avtal och jag fick rätt, så han kommer låsa upp telefonen och den är beställd nu!

Tror dig när du har fått den upplåst.

Apple kan fortfarande neka det om Tre gjort fel.

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-08-14 17:52

Glömde säga, har detta skriftligt!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-14 17:56
Ursprungligen av Samie:

Glömde säga, har detta skriftligt!

Bara att säga grattis till dig isåfall. Dock kommer dom nog ändra sitt avtal lite så tror itne så många mer kommer kunna låsa upp sina telefoner.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-14 19:50
Ursprungligen av Samie:

Glömde säga, har detta skriftligt!

Grattis! Jag blir med iPhone nästa vecka!

Ursprungligen av Exstaz:

Bara att säga grattis till dig isåfall. Dock kommer dom nog ändra sitt avtal lite så tror itne så många mer kommer kunna låsa upp sina telefoner.

Varför skulle de göra det? De förlorar inget på att ha det såhär, detta gäller ju alla deras telefoner, inte bara iPhone, och då borde de väl ändrat det för länge sedan?

  • Medlem
  • 2009-08-14 22:26
Ursprungligen av Sajmoon:

Grattis! Jag blir med iPhone nästa vecka!

Varför skulle de göra det? De förlorar inget på att ha det såhär, detta gäller ju alla deras telefoner, inte bara iPhone, och då borde de väl ändrat det för länge sedan?

Poängen med att låsa telefonen till en operatör är ju att man ska se till att få trafik i nätet. Släpper man det måste man ta bort subventioneringen av telefonen, annars blir det ju en potentiell förlust på varje upplåst telefon.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-15 00:29
Ursprungligen av Baron:

Poängen med att låsa telefonen till en operatör är ju att man ska se till att få trafik i nätet. Släpper man det måste man ta bort subventioneringen av telefonen, annars blir det ju en potentiell förlust på varje upplåst telefon.

Jaha, men jag kan förstå att man låser mobiltelefoner med abonnemang, men inte med kontantkort!

  • Medlem
  • 2009-08-15 01:11

Jag tycker snarare tvärt om: Har du köpte ett bundet abonnemang måste du ju betala oavsett om du tappar bort, säljer, låser upp eller använder telefonen. Med kontantkort måste operatören ju låsa upp kunden mot sitt nät på nåt annat sätt, annars är det bara för kunden att gå nån annan stans med sin av säljarens subventionerade telefon.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-15 04:25
Ursprungligen av Baron:

Jag tycker snarare tvärt om: Har du köpte ett bundet abonnemang måste du ju betala oavsett om du tappar bort, säljer, låser upp eller använder telefonen. Med kontantkort måste operatören ju låsa upp kunden mot sitt nät på nåt annat sätt, annars är det bara för kunden att gå nån annan stans med sin av säljarens subventionerade telefon.

Precis vad jag menade. Formulerade det inte så fint bara men som du säger låsa en kontantkorts telefon är bra mycket viktigare än en abonnemangs telefon.

Bevaka tråden