Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra storlek på monteringsbordet i InDD?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp! Har på något sätt lyckats få monteringsbordet i ett InDesign-dokument att bli gigantiskt och jag vet inte hur jag ska förminska det igen. Dokumentet är på 30 sidor, så det är inte lika smidigt att förflytta sig upp och ner längre med detta gigantiska monteringsbord ...
Hoppas att någon av er kan hjälpa mig med tips.

tack, tack

Löste det! Funkade inte att gå in i monteringsbordets inställningar, däremot så gick det när jag la till en instruktionsmarginal i dokumentinställningen, som jag sen tog bort. Märkligt.

Vilken version av InDesign?

CS, inte tvåan.

Jag vet att det skall gå att ändra i CS, men kommer inte ihåg var. Man får dock inte ha några bilder eller textrutor skräpande på skrivbordet så att de kommer utanför den nya arbetsytan.

r ändrar man atorlek på skrivbordet i InDesign CS:

InDesign > Preferences > Guides & Pasteboard

Skriv sedan i lämpligt värde för "Minimum vertical offset". Standard är 25,4 mm. Annars så gäller ovanstående om att inte ha något liggande på skrivbordet som hamnar utanför de nya marginalerna - då funkar det inte.

  • Medlem
  • 2009-08-28 10:22

Kan man ändra bredden på monteringsbordet i CS2? Ovanstående tips påverkar endast höjden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-28 18:44

Har för mig att den ställer in sig automatiskt i bredd så att du har motsvarande ett uppslag på varje sida.

Janne

  • Medlem
  • 2009-08-28 19:13

Kanske det. Jag var ute efter att inte ha något monteringsbord i ett speciellt fall, men det sket sig av andra orsaker.

1
Bevaka tråden