Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express gör Internet långsamt?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en Airport Express och anslöt den trådlöst till min D-link DIR-635. Fungerar bra att spela musik till stereon och hela köret. Men sen jag kopplat in min AE går mitt Internet fruktansvärt långsamt. Ibland går det surfa, ibland lägger det helt av.En sida som Aftonbladet kan ta en minut eller två att ladda. I vanliga fall går det på en sekund. Så fort jag drar ut sladden till AE fungerar allt som det ska igen.
Köpte AE för att kunna styra låtarna via min iPod Touch men när AE är inkopplad tappar iPod Touchen kontakten med nätverket hela tiden.
Någon som vet vad som felar? Måste jag gå och köpa Apples svindyra Airport Extreme för att Internet ska fungera som vanligt igen?
Använder en Macbook Air och en iMac.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-08-28 16:46

Har du provat att bara använda din Airport Express och skippa Dlink routern helt?

Ursprungligen av joakimo:

Har du provat att bara använda din Airport Express och skippa Dlink routern helt?

Nej det har jag inte gjort. Men nu är det så att Airporten sitter i vardagsrummet till stereon...och där ska den vara för annars kan jag ju inte använda Airtunes.

Självklart går det långsammare med Airport Expressen inkopplad trådlöst till annat märkes router. Först har du att Apple bara vill ha sina egna produkter varför denna utökning av det trådlösa nätverket funkar bäst på deras egna produkter. Du har all trafik till och från den andra routern som tar upp bandbredd, utökning av nätverket halverar hastigheten i runda slängar.

Det finns nu 2 olika metoder att utöka nätverket med airport. Med N-protokollet fick du en bättre utökning av nätverket med de nya Aiportbasstationerna än den som finns för g-protokollet (de kallas olika i programvaran) men det tar fortfarande hastighet från anslutningen för att prata med varandra.

Senast redigerat 2009-08-28 19:46
Ursprungligen av pepparkaka:

Självklart går det långsammare med Airport Expressen inkopplad trådlöst till annat märkes router. Först har du att Apple bara vill ha sina egna produkter varför denna utökning av det trådlösa nätverket funkar bäst på deras egna produkter. Du har all trafik till och från den andra routern som tar upp bandbredd, utökning av nätverket halverar hastigheten i runda slängar.

Det finns nu 2 olika metoder att utöka nätverket med airport. Med N-protokollet fick du en bättre utökning av nätverket med de nya Aiportbasstationerna än den som finns för g-protokollet (de kallas olika i programvaran) men det tar fortfarande hastighet från anslutningen för att prata med varandra.

Nu är det så att jag inte gjort en utökning av nätverket för det gick inte. Jag har anslutit AE trådlöst till D-Linken. Använder N-standarden på D-Linken och på AE. Jag är väl medveten om att det går långsammare med ju fler enheter man har anslutna. Men att göra så att jag tappar uppkopplingen och Internet så långsamt att det är bättre med gamla 56k modem är väl inte helt ok?

Jag har exakt samma problem, men jag förstår inte varför nätverket inte går att utöka, har dessutom problem med att den tappar AE:n då och då vilket gör Airtunes ganska värdelöst, är det inte någon som har en enkel lösning på detta problem, känns som om det är en inställngsfråga sitter på fiber från BBB så det borde räcka fint med halva farten också om man säger så.
Det finns dock en del andra trådat om detta problem men råden i dem har tyvärr inte löst mina problem.

Jag såg att IP adressen AE:n hade inte riktigt stämde med den från routern, ändrade den vilket gör att jag kan nyttja Airtunes och surfa i normal hastighet. Detta fungerar dock endast i ca 1 minut sen slöas allt ner igen eller rättare sagt jag kan inte surfa alls. Mycket märkligt någon som har en lösning på detta något modifierade problem?

1
Bevaka tråden