Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Event 9 september: "It's only rock and roll, but we like it"

Tråden skapades och har fått 226 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-13 19:22

Appleinsider skriver om att den, vid det här laget, årliga music eventet, kommer att vara den 7 sep.

Gruber skriver ungefär om detta när han skriver om Zune HD och att den kommer den 15 sep:
"The Zune HD prices look good compared to today’s iPod Touches, but not so much compared to the new camera-equipped ones Apple is set to announce next month (16/32/64 GB for $199/299/399)"

Inte 7 september utan "week of september 7". Just den dagen är amerikansk helgdag (Labor Day), så det lär inte hända något då....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-08-17 23:46

Hoppas på iTunes 9.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-08-25 11:14
Ursprungligen av joakimo:

Hoppas på iTunes 9.

Vad är det för speciellt som kommer med 9:an?

Själv hoppas jag på att svenska/europeiska filmbolag lägger mindre tid att tjafsa med piratebay och ger oss film/TV i iTunes nu på en gång! Men det torde väl aldrig hända

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-08-18 02:43

Flera Macsidor säger 9 September nu vilket kan låta trovärdigt.

Ursprungligen av Mikamar:

Inte 7 september utan "week of september 7". Just den dagen är amerikansk helgdag (Labor Day), så det lär inte hända något då....

Apple Media Event Scheduled for September 9th? No Tablet Announcement? - Mac Rumors

Har ändrat datumet i rubriken.
/Mod

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-22 23:00

Hoppas det är den 9:e! Längtar efter den nya iPod Touch!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-08-22 23:19

iTunes 9, 9 September, 2009. Mmm.

Tror iPod Classic och Nano försvinner och ersätts av något mellanting (klart bättre än summan av sina föregångare, annars vore det inte så "apple"). Det känns även som att hela iPod-familjen borde bli lite mer "strukturerad" såsom Apple styrt upp ordningen i macbook-familjen och designen på macar generellt.

Senaste ryktet: Alla modellerna (Touch, Nano, Classic) får kamera

AppleInsider | Apple's iPod classic may also gain camera, report claims

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-28 13:11

Bara en notic, läste i metro för snart en vecka sen och då skrev de att det skulle komma nya ipodar den 9:e sep, vilket så nu fallet verkar vara

Ursprungligen av crayzee:

...läste i metro för snart en vecka sen och då skrev de att det skulle komma nya ipodar den 9:e sep, vilket så nu fallet verkar vara

Ja, den här tråden skapades ju för mer än två veckor sedan, och det är väl ungefär så länge ryktena angående 9 september har funnits. Så Metros journalister har väl snappat upp samma rykten som alla vi andra. Inget konstigt med det.

Senast redigerat 2009-08-28 13:34
  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-28 22:21

Jag tror att Apple kommer att göra det Officiellt den 1:a Sept. att det kommer att vara ett Event den 9:e Sept.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-08-29 18:38

Apple event 9 september:
Apple holding 'rock and roll' themed event, September 9th

Döper även om tråden så kör vi allt härinne.

Kanske blir liter dansbandsorkester från Leeds. Eller var det Liverpool? Eller också blir det något med en orkester från London, men de finns väl redan i iTunes?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-08-31 21:17

Vad jag VILL HA är en uppdaterad ATV.

Ursprungligen av planB:

Vad jag VILL HA är en uppdaterad ATV.

Vad är det du saknar idag?

  • Medlem
  • 2009-09-01 10:43
Ursprungligen av Patrik D:

Vad är det du saknar idag?

Prestanda nog för HDTV. Förmodligen krävs det sladd och inte trådlöst men i alla fall...

Sätt in bättre chip och cpu i den så köper jag en, som det är nu så icke!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-01 09:51

Jag vill ha synkning via blåtand till iPhone.

Yes!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-09-01 10:52

Att Apple skulle introducera hyrfilm i Sverige under detta event är väl att hoppas på för mycket?
Microsoft kommer med sitt Zune video marketplace till hösten så man kan hoppas på lite hyrfilm från Apple också.

Ursprungligen av joakimo:

Att Apple skulle introducera hyrfilm i Sverige under detta event är väl att hoppas på för mycket?
Microsoft kommer med sitt Zune video marketplace till hösten så man kan hoppas på lite hyrfilm från Apple också.

Då borde vi hört rykten om det, eftersom det troligen blir hela Europa då, det var mycket rykten om detta i t ex. Frankrike och Tyskland innan det kom.

Men man vet aldrig, skulle vara kul.

Apple kommer att ha en streamad live-sändning från London för Europeiska presskåren.

UPDTED: September 9th is official: "It's only rock and roll, but we like it" | 9 to 5 Mac

Streamad musik från iTunes...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-01 21:43
Ursprungligen av harlekin:

Streamad musik från iTunes...?

det skulle vara en spotifyvältare

Ursprungligen av Tangen:

det skulle vara en spotifyvältare

Ja, hinner de före Spotify i USA och andra marknader så skulle de vinna, fort.

Ett tag tänkte jag att de borde köpa Spotify eftersom de har mycket pengar att drälla, men nu känns det mer som att de har tillräckligt med pengar och goodwill för att kunna knäcka Spotify utan övertagande...

Ursprungligen av Leftrustle:

Ja, hinner de före Spotify i USA och andra marknader så skulle de vinna, fort.

Ett tag tänkte jag att de borde köpa Spotify eftersom de har mycket pengar att drälla, men nu känns det mer som att de har tillräckligt med pengar och goodwill för att kunna knäcka Spotify utan övertagande...

Det är väl just därför dom har godkänt Spotify (och som fortfarande inte finns i App Store), dom har väl helt enkelt en bättre tjänst som kommer 9 september.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-02 08:33
Ursprungligen av Patrik D:

Det är väl just därför dom har godkänt Spotify (och som fortfarande inte finns i App Store), dom har väl helt enkelt en bättre tjänst som kommer 9 september.

Men till vilket pris...

Ursprungligen av planB:

Men till vilket pris...

Samma, eller billigare, att det skulle vara dyrare tror jag inte på.

Jag tror det kommer två tjänster, en där man streamar sin egen musik från datorn (ingår
med MobileMe), och en annan där man har tillgång till all musik i iTunes Store.

Ursprungligen av Patrik D:

Det är väl just därför dom har godkänt Spotify (och som fortfarande inte finns i App Store), dom har väl helt enkelt en bättre tjänst som kommer 9 september.

Nja. De tjänar inte såna fantastiska summor på att sälja musik på iTunes och jag tror de fattar att den affärsmodellen är påväg ut. Spotify är ju påväg till android, HTC (etc) och det hade ju kunnat bli ett rejält bakslag för iPhone om de bannade Spotify helt. Jag tror de kör på att stärka iPhonen och därmed sälja fler enheter genom att introducera Spotify. Inte att de har ngn ny kioskvältartjänst pågång

Bevaka tråden