Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppet program men bort ifrån dockan.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, Jag har ett program som ligger som miniatyr längst upp. Det är jättebra. Men jag vill inte att det ska ligga och ta plats i min docka. Går det får bort på något sätt?
tack
Fredrik.

Ursprungligen av freedrik:

Hejsan, Jag har ett program som ligger som miniatyr längst upp.

Vad betyder "som miniatyr längst upp"? Menar du i menyraden?

Fredrik kanske har dockan till höger eller till vänster på skärmen istället för längst ner. I så fall är det möjligt att en ikon är längst upp. Eller så kallar han menyraden för "dockan" och avser de små ikonerna uppe till höger på skärmen där klockan vanligen är, det kan vara tex Adiums ikon, iChats ikon, Airport, batteri om man har en bärbar, osv.

Om det är dockan med alla program du avser, så prova att dra och släppa ikonen du vll ta bort, utanför dockan. Om programmet är igång, så kommer ikonen dock alltid att vara där i alla fall.

Om det är de små symbolerna som avses uppe till höger, håll ner kommando och dra bort dem från menyraden.

Om du skriver följande i programmets Info.plist kommer ikonen inte att synas i dockan.

<key>LSUIElement</key>
<integer>1</integer>
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Om du skriver följande i programmets Info.plist kommer ikonen inte att synas i dockan.

<key>LSUIElement</key>
<integer>1</integer>

Tack, det fungerade klockrent!

Ursprungligen av freedrik:

Tack, det fungerade klockrent!

Göttans!

1
Bevaka tråden