Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder på nya PowerMac!!!

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-07 14:02

hihihi...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-07 14:08

Yipeee!!! Återigen förstaklass design. Det är bara att sätta igång och spara...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-07 14:20

skulle mer kalla det handdator

Vafan. Det där är hädelse!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-07 15:07

Misstänkt lik min gamla Commodore 64...

Visst! Speciellt som Commodore 64 kallades Vic64 ett tag i början.:) (Jag vet inte om den nånsin hette det officiellt, men det levde kvar efter Vic20.)

Tangentbordets tjocklek är kanske inte riktigt ergonomiskt, men å andra sidan är huvuddelen betydligt bättre centrerad framför användaren än på många andra. Det jämnar ut sej. Det där skrotet som tar upp plats mellan returtangenten och musen har vi egentligen aldrig behövt! Så det så!

Men var är DVD-brännaren?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-07 15:51

"High resolution"
16x12 pixlar, eller vadå?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-07 15:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm
Men var är DVD-brännaren?

Slot-in på sidan såklart!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-05-07 16:00

Det var det jag sa förut: kommer man "för nära" gamla välkända beteckningar (64) då är risken stor för förväxlingar.:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-07 16:12

Ha ha, jag gillar den röda lysdioden som sticker upp som en liten finne till höger på tangent bordet, och de fyra bruna tangenterna. Men den ska heta Apple 64 Home Computer System.

Skrivare är oxo inbyggt , pappret kommer ut där bak

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-07 16:35

Precis, och så ska man kunna stänga av Aqua och ha ett textbaserat Unix-gränssnitt: grön text på svart botten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-05-07 17:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Ha ha, jag gillar den röda lysdioden som sticker upp som en liten finne till höger på tangent bordet, och de fyra bruna tangenterna. Men den ska heta Apple 64 Home Computer System.

Det där röda finne det kan vara den nya sensor till Airporten.

Den borde komma att kosta 5995:- ett litet tag och därefter sjunka till 3995:-, precis som förra gången.

Underbar maskin. Synd bara att någon har skräpat ner den med Apples logga...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm
Visst! Speciellt som Commodore 64 kallades Vic64 ett tag i början.:) (Jag vet inte om den nånsin hette det officiellt, men det levde kvar efter Vic20.)

Handic hade till en början den svenska argenturen för Commodores produkter och då de hade en viss framgång med VIC-20 i Sverige så kallades även C64:an för VIC-64 till en början men när Handic förlorade argenturen i Sverige och Commodore själva tog över så blev det Commodore 64 för hela slanten.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-07 21:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Joacim Melin
Handic hade till en början den svenska argenturen för Commodores produkter och då de hade en viss framgång med VIC-20 i Sverige så kallades även C64:an för VIC-64 till en början men när Handic förlorade argenturen i Sverige och Commodore själva tog över så blev det Commodore 64 för hela slanten.

Det var tänkt att den skulle heta Vic-64 i hela världen inför lanseringen av den, ända tills man i Tyskland påpekade att det inte gick för sig på grund av uttalet av ordet. Typ liknande fall som Honda Fitta.

Jag tror att det kommer att komma den här sortens produkter en vacker dag -- för äkta nerdar och nostalgiker. Ungefär som man kan köpa "gammeldags" telefoner med separat hörsnäcka som hänger i en klycka på sidan (typ Humphrey Bogart)...

Jag skulle absolut köpa en sådan här produkt med "vic64"-skal fast riktig power innuti, bara för att det är "coolt"

  • Medlem
  • 2003-05-07 23:23

Nu har Apple tabbat sig rejält det var den fulaste design jag sett på en ny power mac ! inte fn kommer nån att vilja ha den , vad är specifikationerna? är det den nya ibm processorn i ?
tacksam för svar mvh Nicke

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-05-07 23:31

Dom verkar satsa på gammal välbeprövad design

  • Oregistrerad
  • 2003-05-08 09:23

Här är en C-64 på 933MHz!
Fast det är ju ingen Mac...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-05-08 10:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av tobot
Dom verkar satsa på gammal välbeprövad design

Kanske på välbeprövade namn (64) också

Citat:

Skrevs ursprungligen av thorman
Synd bara att någon har skräpat ner den med Apples logga...

Nåja, det är i alla fall Apples gamla logga!

1
Bevaka tråden