Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa batteri till Macbook vit 2006

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle behöva köpa ett nytt batteri till min 3 år gamla macbook. Såg att ett originalbatteri kostar 1400kr vilket känns mycket. Såg dock att Batterikungen.se samt även att Kjell.com säljer pirat batterier till macbook. Min fråga är bara om någon har erfarenheter av batteri från någon av dessa affärer?
Det skiljer 500-600kr mellan original och pirat. Ibland säger man ju att man får vad man betalar för, är det så i detta fall också?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-08-23 18:58

Jag har ingen erfarenhet av piratbatterier men säg såhär. Vill du ta risken att sätta in ett piratbatteri din MacBook? Jag vill inte det i min.

Prisskillnaden är inte så stor egentligen. 500-600..1400? När du ändå köper ett batteri så kan man väl ändå köpa ett som är gjort för din dator.. Lika bra det liksom. Då vet du ju vad du får!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-08-23 21:30

Jo det känns ju lite som ett lotteri att köpa pirat men för det mesta så brukar det funka ganska bra. T.ex. så köpte morsan ett piratbatteri till sin Powerbook G4 för två år sedan och det funkar fortfarande hur bra som helst. Själv köpte jag ett par piratladdare till mina Powerbookar för ett år sedan och inga problem där heller. Visst är det så att man får vad man betalar för men kom ihåg att äppel-loggan kostar pengar den också.

  • Medlem
  • 2009-08-23 21:35

Och Apple har ju problem med batterierna till den vita Macbooken också. Inte säkert att det håller längre för att Apples logga står på batteriet.

Tack för lite nyttig information. Jag har beställt ett på Kjell & Company nu, får det senare i veckan. Får väl se hur det funkar men det är ju garanti även fast det är pirat.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-24 10:16

Sen kan det ju vara så att det finns ett antal batteritillverkare som gör batterier både med orginallogga och andra loggor.

Ska kolla idag om Kjell&Co har i lager. Isf köper jag det direkt över disk.

Yes!!

jag var och hämtade mitt batteri på Kjell & Co i Torsdag. Det verkar funka fin fint.. får väl dock se hur länge. Datorn har stått med laddaren i i 24 timmar och nu när jag tog loss den visar den en batteritid på 4:22 med normal prestanda. Bara att testa och se hur det håller i längden.

Jag har kört med ett Kjell-batteri i ca 6 månader. Fungerar perfekt.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-29 15:38

Jag har beställt från Batterikangen. Kommer på tisdag.
Vi får se hur det funkar.

Yes!!

Är du nöjd med batteriet, Yes?

Jag är jättenöjd med batteriet från Kjell & Company. Har en batteritid på ca 4:30. Får väl se hur länge det lever. Enligt apple så ska ett batteri "räcka" i 1 år. Sedan dags att byta om man vill ha bra batteritid igen. 1år är ju självklart om man då använder batteriet ofta också. Bara att vänta och se.

1
Bevaka tråden