Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar webbapplikationerna i MobileMe även i Windows?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • International user
  • 2009-08-22 16:10

Känner mig lite dum för jag hittar inte och fattar inte riktigt några saker som jag vill veta innan jag skaffar ett sådant konto och lägger ner en massa tid på att få det att funka.

Inga problem med iPhone eller en Mac, vad jag kan läsa mig till men:

Där jag jobbar används Windows XP och absolut inga möjligheter att själv installera något utöver standard grejorna företaget godkänt och används globalt (rätt stort företag).

Däremot kan jag (man) komma ut på internet utan problem och då kan man ju logga in på mitt konto på me.com har jag förstått och sedan står det på infon från appel att programmen där är webapps?
Nu undrar jag då, kan jag från en dator på jobbet gå in och ändra på tex min ical (kallender) varvid denna ändring sedan syncar med iPhonen och Macen hemma nästa gång jag startar dom?

Hoppas ni fattar :):)

Ps svårt att veta var den hör hemma så flytta den om det blev helt galet.

Ursprungligen av Cekari:

Ps svårt att veta var den hör hemma så flytta den om det blev helt galet.

Eftersom det inte har någonting med "Mjukvara - Microsoft" att göra, utan är en fråga om webb-funktioner i MobileMe, så får den ligga under "Mjukvara - Apple programvara" i stället.

/Mod

Det ska inte spela någon roll om du loggar in på MobileMe från en Mac eller från en PC. Webb-applikationerna fungerar likadant.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-08-22 16:56

Det låter ju jädra bra, tack tack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-22 17:18

Men det funkar inte med Internet Explorer 6 och funkar långsamt och delvis med Internet Explorer 7.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-08-22 17:23

Doh, att man aldrig får vara riktigt glad, naturligtvis är det IE 6.0xxxx

Be en IT-tekniker installerar Firefox åt dig

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Be en IT-tekniker installerar Firefox åt dig

Lycka till.

Vårt företag kör också IE 6, men vi får (kan) installera vad fan som helst. Dock är halva webben spärrad via något jävla filter...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-22 21:36

Vad är det det brukar heta, "No one ever got fired for buying IBM/Microsoft/gold".
Kan förstå att de inte vågar släppa in Firefox men att uppdatera IE ifrån nummer 6? Dags att bygga om det gamla intranätet grabbar..

Ursprungligen av acke:

Vad är det det brukar heta, "No one ever got fired for buying IBM/Microsoft/gold".
Kan förstå att de inte vågar släppa in Firefox men att uppdatera IE ifrån nummer 6? Dags att bygga om det gamla intranätet grabbar..

Är vårt ekonomi/tidsrapporteringssystem som ENDAST funkar i IE 6, och det kommer inte uppdateras förrän årsskiftet... Systemet gud glömde.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-24 10:26
Ursprungligen av Leftrustle:

Är vårt ekonomi/tidsrapporteringssystem som ENDAST funkar i IE 6, och det kommer inte uppdateras förrän årsskiftet... Systemet gud glömde.

Misstänkte något sådant. När det väl uppdateras så kommer det antagligen bara att fungera med IE och inte någon annan browser. Bättre än ingenting antar jag.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-08-24 11:33
Ursprungligen av Leftrustle:

Är vårt ekonomi/tidsrapporteringssystem som ENDAST funkar i IE 6, och det kommer inte uppdateras förrän årsskiftet... Systemet gud glömde.

Ungefär samma här.

Suck, ja, att få som vill även på jobbet är inte det lättaste, men ok får väl köra direkt på iphonen då, när jag nu får den.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-08-27 00:53

Testat lite hemmifrån nu och det ända som funkar med IE 6.x är public mappen, till allt annat kan man inte logga in på.

Installerade Safari på WinXP datorn och funkar perfekt, som på maccen. Ja ja, perfekt och perfekt, har skapat en ny tråd om MobileMe.

1
Bevaka tråden