Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fixa VHS S-VHS till digitalt hur gøra?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MBP 15" av nyaste modell.

Jag har en massa VHS/S-VHS, som jag skulle vilja få in i MBP før att kunna redigera lite och få till digitalt så man kan lægga ut på nætet och brænna till skiva før lagring.

Vilka program måste jag ha før att klara detta?

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Vilka program måste jag ha før att klara detta?

Det räcker inte med program. Du behöver någon form av hårdvara också, för att få videosignalen från videon till datorn.

Och för att kunna ge tips om detta så kan det vara intressant att veta vilken budget du hade tänkt dig, och vilken bildkvalitet som önskas.

Själv har jag kört en lågbudgetvariant:
- Ett USB-tv-kort från Pinnacle, kopplat med vanlig antennkabel från videobandspelaren
- Och programmet EyeTV för att "spela in" signalen som videobandspelaren spelar upp
- Har också använt EyeTV för att klippa bort oönskade bitar av inspelningarna

Har man en video och ett TV-kort med t.ex S-video-kontakter så blir det ju bättre kvalitet än med antennkabel, men jag tyckte det räckte med antennkabeln, eftersom det ändå är så dålig kvalitet på VHS-inspelningarna.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2009-08-22 00:58

Hej!!
Själv så köpte jag en LG DVD/Video recorder.Med ett knapptryck för man över Videon till DVD fomat.
Sen tar man Dvd:n till datorn och redigerar den där.

Enkelt & smidigt.
Lazz

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2009-08-22 10:12
Ursprungligen av Lazz:

Hej!!
Själv så köpte jag en LG DVD/Video recorder.Med ett knapptryck för man över Videon till DVD fomat.
Sen tar man Dvd:n till datorn och redigerar den där.

Enkelt & smidigt.
Lazz

Ungefär på samma sätt gjorde jag, fast med en annan hårddisk dvd-spelare

1
Bevaka tråden