Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spökande mail.. (Ett brev).

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick ett mail till mitt Gmail-konto. Detta läste jag i Mail.app. Problemet var bara att jag råkade trycka på "Radera" i Mails huvudmeny och sedan var mailet bara borta, *poff* grr.. Jag var ju inte klar!

Men, om jag loggar in på Gmails webbmail så ligger brevet i inkorgen, där går det att läsa hur bra som helst. Det skumma är att mailet inte syns i inkorgen på Mail.app. Vad är fel? Kan det vara något med synkroniseringen som spökar? (Använder IMAP).

* Jag har provat att bygga om inkorgen. Ingen framgång.

* Jag har provat att klicka på "Brevlåda" -> "Synkronisera Gmail". Ingen framgång.

* Jag klickade på "Innehåll" -> "Visa gömda brev" Det borttagna mailet syns fortfarande inte.

* Jag markerade det borttagna brevet i Gmails webbmail som "oläst" för att försöka få Mail.app att känna av det, men det gick inte heller.

* Mailet ligger inte i webbmailens papperskorg, å det ligger heller inte "lokalt".

Jag har även provat att koppla kontot mot Thunderbird men inte heller detta program kan visa mailet. Det torde betyda att felet inte ligger i mailklienten. Min iPhone ger samma resultat som Thunderbird och Mail.app.

Hur ska jag göra för att lägga tillbaka mitt raderade mail så att Mail.app kan "se" det igen?

Mailet är helt vanlig text, innehåller inga bilagor.

Går det här att förstå eller har jag skrivit slarvigt? Tack på förhand!

På GMail - maila det till dig själv?

Tack! Det fungerade. Ibland är det enkelt. *Puss, puss*

1
Bevaka tråden