Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker program för att redigera ID3-taggar

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-29 16:20

Kan någom rekomendera en bra mjukvara att redigera id3 taggar på ett smidigt sätt?

Använder själv mp3Tag som jag tycker är smidigt och bra!
http://forum.mp3tag.de/
finns på svenska men bara till PC.

  • Medlem
  • 2005-09-29 16:41

Verkar bra, hämtar programmet album art?

  • Medlem
  • 2005-09-29 16:44

läser ipod ID3v1 i första hand eller ID3v2?

läser ipod ID3v1 i första hand eller ID3v2?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-09-29 18:56
Ursprungligen av Mag:

Verkar bra, hämtar programmet album art?

Jag undrar om inte Tag&Rename hämtar album art annars.

  • Medlem
  • 2005-10-03 13:37

Du har rätt tag&rename hämtar album art från amazon, det funkar skit bra!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-09-29 18:54

Jag tror den tar v2 först.

Räcker inte iTunes id3-tag-hantering? Förutom att album art inte hittas automatiskt.

tag & rename är ju grym om den letar album arts också. Ska testa det.
Är det ett gratis program?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-10-03 19:21

Tyvärr, $29.95. En 30-dagars provversion är vad som finns.

  • Medlem
  • 2005-10-04 07:50

taggar

Tjena nu när jag upptäckt tag&rename har jag blivit ett offer! Alla ID3 taggar MÅSTE vara perfekta! Men när jag justerar id3 taggar i tag&rename, hur får jag dom uppdaterade i iTunes? Jag menar i Winamp kan jag "rescan watch folders" och på så sätt få att ID3 taggar uppdaterade.

Du tar bort de musikfolders som är uppdaterade ur Library i iTunes och sen lägger du in dem igen. Finns tyvärr ingen "refresh" för iTunes... vilket jag personligen tycker är en jättemiss.

  • Medlem
  • 2005-10-04 12:47

Lite Besvikna På Den Funktionen I Mjukvaran

Hmmm..jag misstänkte det! inte skärskilt upplyftande. Om ni killar på Apple läser detta ska ni veta att VI ÄR LITE BESVIKNA PÅ DEN FUNKTIONEN I MJUKVARAN!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-10-04 13:47

Nu har inte jag senaste versionen av iTunes (kör fortfarande 4.9), men om jag tar en låt som finns i iTunes bibliotek, ändrar en id3-tagg i Winamp, och kör den i iTunes så uppdaterar den sig när låten körs. Inte helt fullkomligt, men ändå...

Ursprungligen av Spyder:

Nu har inte jag senaste versionen av iTunes (kör fortfarande 4.9), men om jag tar en låt som finns i iTunes bibliotek, ändrar en id3-tagg i Winamp, och kör den i iTunes så uppdaterar den sig när låten körs. Inte helt fullkomligt, men ändå...

Ah! två alternativ då alltså, antingen påbörja uppspelning av samtliga låtar i det "nyändrade" albumet i iTunes ELLER ta bort mappen ur biblioteket för att sedan importera det igen.
Good to know Spyder! ...fast som du sa, inte helt fullkomligt
Nåja, det dyker säkert upp någon slags "refresh" funktion så småningom, det är ju inte hela världen att det tar ett par sekunder extra när man uppdaterar sina musik-arkiv då och då.

Har själv använt TagScanner en längre tid och det fungerar lysande.
Gratis är det också...gratis är gott

Tag&Rename verkar jäkligt intressant. Måste nog ta en titt på det.

/Magnus

  • Medlem
  • 2005-10-11 16:50

equalizer inställningar direkt i id3 taggen

Tjena jag vet att jag tagit upp den här frågan under en anna tråd men, nu har jag läste det på flera olika ställen på nätet: ID3.V2 tagg is able to contain volume, balance, equalizer and reverb settings. Det där med equalizer inställningar direkt i id3 taggen verkar coolt har någon lyckats med det?

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-08-21 15:16

Hej,

Sorry att jag tar upp en sådan här gammal tråd, men efter som att moderatorn i övriga programvaror tyckte att det var bättre att söka i flera år gamla trådar istället för att öppna en ny så kommer min fråga här..

Hej,

Jag söker ett mac program liknade ID3-TagiIT som man kan redigera ID taggar både till MP3 och MP4.
Tycker inte att funktionen i iTunes är tillräcklig, vill kunna redigera hårdar/djupare i MP4 filer osv..

Mvh
Adam

Ursprungligen av adl:

Sorry att jag tar upp en sådan här gammal tråd, men efter som att moderatorn i övriga programvaror tyckte att det var bättre att söka i flera år gamla trådar istället för att öppna en ny så kommer min fråga här..

Ja, vi försöker undvika att ha flera trådar som handlar om exakt samma sak.

Om det finns gamla trådar, så är det oftast bättre att göra ett inlägg där, typ: "Jag söker också ett sånt här program. Jag har provat tipsen som finns i den här gamla tråden, men de uppfyller inte mina krav. Har det hänt något nytt på den här fronten? Finns det några andra bättre nyare program?"

Det finns ju undantag där trådarna har blivit hopplöst föråldrade och det är läge att starta en ny tråd. Men i de flesta fall funkar det att fortsätta i en gammal tråd. Det här fallet är inget undantag.

/Mod

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-08-28 20:00

Hej!

Är det ingen som har förslag på ett ID3 redigerings program??

Mvh
Adam

1
Bevaka tråden