Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Portmapping i Airport snow funkar inte på FTP

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör en webserver bakom min Airport white basstation. Allt fungerar perfekt, web, mail, dns men inte FTP.
Jag använder Crush FTP där man kan definiera passiva portar. Jag har förutom port 21 öppnat port 3000-3010 i airportstation, vilket motsvarar de portar jag definierat i Crush.
Det fungerar inte. Man kan se på loggen att användaren kopplar upp sig, ftp-servern svarar, men den klarar inte att skicka ut fillistan. Jag har även testat med andra ftp-program med samma resultat, Rumpus och Webstars inbyggda ftp. Likaså har jag testat med alla möjliga ftp-klienter med samma resultat.
Dessutom kör jag på servern Keepitup. I det programmet finns en inbyggd webserver för att administrera programmet. Defaultporten för det är 2666. Det fungerar inte heller.
Det verkar alltså som att all portmapping utöver de standardiserade har problem genom airportstationen.
När jag kört samma system på en D-link så har portmappingen fungerat utan några mankemang.
Finns det någon som har någon aning om vad som kan vara fel och om det finns något man kan göra åt det?
Många tack på förhand.
/Mats

Ska inte port 20 också vara öppen för ftp?

1
Bevaka tråden