Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quake Live kommer på Mac imorgon

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Imorgon kan vi Mac, och Linux, användare också ta del av gratisspelet Quake Live som är browserbaserat. Läs mer...

Så skönt kan jag göra mediaserver av min hp-dator igen.

Ingen uppdatering än. Läste i följande artikel att nyheten om Mac/Linux-varianten tydligen fanns i botten av en pressrelease och att stödet endast gäller för Firefox. Man lär väl se när det funkar genom att klicka på "Register"-knappen några gånger...

Satt uppe ett tag igår natt, men insåg hur lönlöst de var

Enda skälet jag kan komma på till att det inte funkar än att registrera sig är att det inte är den 18:e i USA än. De angav ju bara dagen och ingen speciell tid på dygnet så egentligen kan det dröja ända till 23.59 ikväll...

Men de är ju den 18:e i USA nu iaf...

Altså på Mac and Linux users joining Quake Live community August 18
Står det bara att det PATCHAS idag. Det innebär inte att det kommer fungera direkt. och på quakelive.com-nyheterna hittar jag ingen info om det. Och det känns ju rätt självklart att de borde annonsera ut det där om något?

Ursprungligen av PeeMaN:

Altså på Mac and Linux users joining Quake Live community August 18
Står det bara att det PATCHAS idag. Det innebär inte att det kommer fungera direkt. och på quakelive.com-nyheterna hittar jag ingen info om det. Och det känns ju rätt självklart att de borde annonsera ut det där om något?

Alla nyhetssiter jag varit inne på har kort och gott sagt att det kommer den 18:e och vad jag har förstått så har de som varit på Quakecon kunnat spela Mac/Linuxvarianten sedan den 15:e så man tycker ju att något borde ske snart. Det dock med detta som med väntan kring vad Sony kan hitta på med Ps3'an (Keynote 18.30 ikväll svensk tid)...en dj...a väntan...

Varför skulle IDsoftware gå ut med att stöd till Linux/Mac kommer den 18:e och då bara patcha men inte göra de tillgängligt. Blir som att säga att maten är klar fast man inte har slagit på spisen. Skulle nog gissa på att de kommer någon gång i natt svensktid.

yay nu händer det nåt på sidan iaf. "Well be back shortly"-bilden ligger där istället

Den är tillbaka, så ska prova igen.

Nej nu fick jag samma meddelande...

Nu funkar installationen med Safari men inte med FF, där får jag ett meddelande att jag har fel OS eller fel webbrowser.

Hitta svar på problemet: Linux och Macklienterna nu tillgängliga - QUAKE LIVE SVERIGE .
Spelet fungerar iaf nu, dock har jag ljudproblem, allt ljud är uppskruvat i tempo

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-19 00:37

hehe funkar här också.. men ljudet är ju lite ... fel som hendrik påpekat

Så verkar jag inte få till FPS i spelet heller, tur att de är BETA.

hänger fortfarande kvar i plugin-installationen...tugga tugga

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-19 01:54

nu börjar det fungera riktigt bra.. spelade till och med på min macbook pro 13" med touchpaden

Man börjar ju undra om de lyckats göra spelet Intel-only men glömt informera om detta...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-19 02:00
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Man börjar ju undra om de lyckats göra spelet Intel-only men glömt informera om detta...

Iof inte helt omöjligt.

Kört på 10.6 med mbp 13" och 10.5.8 på en imac 24".

20hz hur har du det med FPS?

Läget just nu är att en massa förbannade PPC-Mac användare skriver trådar på forumet om problemet, inklusive undertecknad. Bristen på information från ID-Software är hemsk. Det är undermåligt att de inte kunnat lägga ut eventuell information om att spelet kanske är Intel-Only i speqs'en när vartenda annan spel- och programutvecklare oavsett storlek kan göra det. Moderatorer verkar vara en bristvara. Ett litet pip från utvecklarna vore trevligt.

OJ! Inget jag tänkt på att de kanske bara stödjer INTEL-system. Känns konstigt eftersom Quake 3 Arena funkar med äldre system.

Så var det med det. Försökte just logga in för att se om det djä... pluginet ville funka men jag kunde inte logga in utan fick istället upp följande ruta. Tänkte jag skulle kanske kunna använda en gammal pc-laptop istället men den lär inte ha tillräcklig kapacitet på grafikkortet så...det lär bli att jag får hålla mig till Wow istället samt en eventuell tur in in Nexuiz (gratisspel byggt på Q3-motorn)

  • Medlem
  • 2009-08-21 09:43

Och det säger dom först nu? Jäkligt korkat och klantigt måste jag säga... Nåja, jag körde mest Unreal - Deck 16 ftw!

För att föra diskussionen framåt, så kan jag meddela att QuakeLive fungerar utmärkt på Macar med Nvidia Geforce 9400M i Safari 4.

1
Bevaka tråden