Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backupbatterier till iPhone (länkar)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns en hel del trådar angående så kallade backupbatterier eller externa laddare för iPhone. Många länkar är gamla och produkterna finns inte längre på marknaden.

Jag sammanställer här en lista över aktuella produkter som på något sätt är dedikerade produkter för iPhone, dvs t ex inte vanliga laddare med USB-utgång där man använder sin vanliga sync-kabel eller gör-det-själv produkter. Med stor sannolikhet fungerar de flesta även för iPod med undantaget att på vissa modeller av iPod blockeras hörlursutgången.

  • Länkar går i första hand till tillverkarens informationssida.

  • När vikt anges avser den vikt för den utrustning som behövs för att kunna ladda en iPhone, dvs batteri och eventuell kabel.

  • Kapacitet (mAh) avser tillverkarens uppgifter och skas tas med en nypa salt. För produkter utan inbyggt batteri antas att uppladdningsbara 1000 mAh batterier används.

  • Priser anges inklusive frakt till billigaste/bästa ställena man kan köpa produkten. Ett pris utan länk avser tillverkarens rekommenderade pris.

  • Nyaste länkarna överst i listan.

I tråden diskuterar vi erfarenheter samt kommer med tips på nya produkter. Förslag på förändringar av länkar sker genom PM till mig.

Incase Power Slider - 1330 mAh - 1000:-

3G Juice Just-in-Case - 800 mAh $35

Griffin PowerBlock Reserve - 1000 mAh - $40

Ecosol Powerstick - 750 mAh - 35g - 800:-

RichardSolo 1800 - 1800 mAh - 67g - €85

Kensington Mini Battery Pack & Charger - 1000 mAh - 45g - 455:-

Macalley Powerlink - 250mAh $60

Macalley Powerlink8 - 750mAh $40

Mophie Juice Pack - 1800 mAh - 85g - $100

Mophie Juice Pack Air - 1200 mAh - 75g - $80

Griffin TuneJuice - 4000 mAh (4x AAA) $30

Scosche iBat3 - 3000 mAh (3x AAA) $30

TruePower iV - 3100 mAh $100

iPWR SuperPack - 1800 mAh $60

iPowerruch - 6000 mAh (6x AAA) $20

3G Juice Delux - 1800 mAh - €50

3G Juice Major Mojo - 5400 mAh - €87

Senast redigerat 2009-08-21 12:53
  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-08-21 00:45

Jag har beställ Mophie Juice Pack Air svart från Macoteket. Är ca 3v lev tid så jag återkommer med omdöme

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-21 10:06
Ursprungligen av pepsi:

Jag har beställ Mophie Juice Pack Air svart från Macoteket. Är ca 3v lev tid så jag återkommer med omdöme

Bara så du vet är den inget du skall ha på hela tiden då den stör ut wifi och du får väldigt dålig täckningen med den på. Kolla lite youtube videos så ser du vad jag menar.

Ursprungligen av Exstaz:

Bara så du vet är den inget du skall ha på hela tiden då den stör ut wifi och du får väldigt dålig täckningen med den på.

Mycket bra information. Jag står i valet mellan ett snap-on-batteri och ett externt batteri. Om ett snap-on stör täckningen så verkar det ju helt värdelöst.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-21 21:21
Ursprungligen av markstrom:

Mycket bra information. Jag står i valet mellan ett snap-on-batteri och ett externt batteri. Om ett snap-on stör täckningen så verkar det ju helt värdelöst.

Det verkar som det flesta "snap on" batterierna stör ut täckningen och wifi. Så jag skulle rekomendera RichardSolo's batteri lösningar istället men det är ju bara jag. Dessa "snap on" är ju ändå inget jag skulle vilja ha på min telefon hela tiden då dom inte direkt är små heller.

Ursprungligen av Exstaz:

Det verkar som det flesta "snap on" batterierna stör ut täckningen och wifi. Så jag skulle rekomendera RichardSolo's batteri lösningar istället men det är ju bara jag. Dessa "snap on" är ju ändå inget jag skulle vilja ha på min telefon hela tiden då dom inte direkt är små heller.

Jag har nog sållat bort snap-on och är inne på ett litet man alltid kan ha med sig i fickan och som inte har någon sladd.

Just nu lutar det åt 3G Juice Delux, men ska läsa på mig lite om de andra.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-22 19:08
Ursprungligen av markstrom:

Jag har nog sållat bort snap-on och är inne på ett litet man alltid kan ha med sig i fickan och som inte har någon sladd.

Just nu lutar det åt 3G Juice Delux, men ska läsa på mig lite om de andra.

Kan råda dig att även titta lite på youtube. Jag tycker det är lite roligare att faktiskt se saken som recenseras men det är ju bara jag, sen att mans slipper läsa är ju inte fel heller hehe

Ursprungligen av Exstaz:

Kan råda dig att även titta lite på youtube. Jag tycker det är lite roligare att faktiskt se saken som recenseras men det är ju bara jag, sen att mans slipper läsa är ju inte fel heller hehe

Nu har jag kollat på massor med videor. Lutar nog fortfarande åt 3G Juice Delux. Dessutom är recensionerna på Amazon.com lysande för produkten.

1
Bevaka tråden