Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iSight som övervakningsskärmsläckare finns, men var!?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På ett besök hos ChaosComputerClub förra hösten såg jag en fantastisk skärmsläckare rullandes på en MBP, denna:

Den sägs heta "Security". Den reagerar på rörelse framför kameran och börjar då ta bilder som visas på skärmen. Vet någon var man kan ladda ner den?

Ehrm, nu hittade en annan forumanvändare den åt mig. Här finns instruktioner:

http://robertpadbury.blogspot.com/2007/10/leopard-tip-security-and-retro-screen.html

Kul men är det tänkt som något annat än en ovanlig skärmsläckare ?

Säkerhetslager? Om 1337haXX02_93 går upp till min laptop som direkt börjar visa bilder av honom så minskar med stor sannolikhet hans lust att pilla

Den har tyvärr inga inställningsmöjligheter och jag har precis fått min MB, min första MAC, men jag tänkte kolla in i hur man kan spara bilderna permanent.

Ursprungligen av drrignell:

Säkerhetslager? Om 1337haXX02_93 går upp till min laptop som direkt börjar visa bilder av honom så minskar med stor sannolikhet hans lust att pilla

Den har tyvärr inga inställningsmöjligheter och jag har precis fått min MB, min första MAC, men jag tänkte kolla in i hur man kan spara bilderna permanent.

Om han går upp till din laptop och denbörjar visa bilder av honom så är väl du själv kanske lite långt bort...då kanske han tar din laptop...

Installera andra program istället, typ UnderCover (det får du gratis om du signar upp för ett års mac.se)

Det finns ett program som heter Periscope som tar bilder baserat på mikrofonen, om kameran ser ngt osv. Oftast brukar det bli bilder på kattfan...

det kan maila eller ftp:a iväg tagna bilder. Kolla på http://www.freeverse.com/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-19 22:51

Trigga kameran över nätet?

Jag vill - om min MBP blir stulen - kunna nå den över nätet (t.ex. via serienumret) och kunna trigga kameran och ta en bild av tjuvajäveln.

Någon som vet om det finns program för detta? Helst skulle man vilja ha ett paket, ungefär som till iPhånen där man både kan triangulera position och dra igång kameran. Och stänga av datorn.

Och trigga den inbyggda iTurreten med fjärrstyrt sikte.

Och initiera Self Destruct.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-19 23:14

Hittade själv Undercover. Skulle kunna funka. Någon som testat?

Ursprungligen av quasar:

Hittade själv Undercover. Skulle kunna funka. Någon som testat?

Det finns trådar om undercover. Sök och läs - och fortsätt gärna med eventuella följdfrågor i någon av de trådarna.

/Mod

1
Bevaka tråden