Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyklonad hårddisk, men inte för time machine?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-18 17:12

Bytte ut min hårddisk i min MacBook idag. Kopierade disken med skivverktygets "Återställning" från gamla disken till nya.

Jag trodde att den koipia jag då får är identisk med den gamla disken. Time machine tycker inte det utan tar nu snällt en fullständig backup på drygt 100GB data som alltså redan finns på TM-disken sen tidigare.

Vad borde jag ha gjort för att Time machine inte skulle ha tagit en helt ny backup av min disk efter det att jag startat från min nya disk?

ps
Har letat rätt mycket efter just den frågan i forumet. Många trådar tar upp själva valet av HD och så, men inte hur TM reagerar efter bytet.
ds

Du skulle stoppat i nya hårddisken i din macbook, sedan följa installationen av leopard. Så väljer du i installationen att hämta från time machine. Eller om nu hårddisken redan var klar med leopard o allt, bara öppnat flyttassistenten. Så kunde du välja "Från en Time Machine-säkerhetskopia eller annan skiva".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-19 01:09
Ursprungligen av nollnoll:

Du skulle stoppat i nya hårddisken i din macbook, sedan följa installationen av leopard. Så väljer du i installationen att hämta från time machine. Eller om nu hårddisken redan var klar med leopard o allt, bara öppnat flyttassistenten. Så kunde du välja "Från en Time Machine-säkerhetskopia eller annan skiva".

Skulle time machine då inte sett den nya installationen som en ny installation, utan som den tidigare, och därmed inte tagit en helt ny backup av min hårddisk? Jag tror inte det! Dina metoder är nog korrekta, men ger inte en exakt klon inklusive diskens UUID.

1
Bevaka tråden