Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 3GS fodral för hantverkare?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-08-18 19:02

Hej!

Nån som känner till ett enkelt och funktionellt fodral eller skydd till Iphone. Det är alltså tänkt att bara användas på jobbet (som hantverkare) och alltså skydda mot damm, smuts, mm. Bra om det går att använda luren med fodralet på också. Men det är inte nödvändigt att t.ex. kunna ha den i dockan med skyddet på.

Finns det "fodral" som är enkla att ta av o på och som täcker även displayen?

Efter jobbet skall det vara enkelt att ta bort skyddet så att man kan låta telefonen glänsa i all sin originalprakt! (Fodral för utseendets skull elller för att skydda telefonen vid vardaglig normal- eller kontorsnisse-användning är ju faktiskt helt crazy...)

/Mvh Magnus

  • Medlem
  • 2009-08-18 19:55

Denna använder jag.
Tjock gummi - klarar hur mycket smällar som helst och ett plexiglasskydd för skärmen. Så gott som dammtätt osså. Rekommenderas.

iSkin revo2 - The revolution returns

http://www.iskin.com/revo2_features.html

http://store.apple.com/se/product/TS624VC/A

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-08-18 20:02

iSkin verkar ju rejält genomtänkt! Är det enkel att ta av o på? Handlade du den direkt från den sidan, LucE?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-08-18 20:11

Där var det! Tackar!

Ett annat tips är Otterbox: iPhone 3G / 3GS Defender Case // OtterBox.com alt någon av de vattentäta: Waterproof Cases // OtterBox.com

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-21 16:49

Jag använder ett sånt här på jobbet: iPhone 3G skinnfodral - Teknikmagasine

Jag har i och för sig inte ett sånt dammigt jobb, utan jag är mest rädd att jag klämmer sönder den när den ligger i snickarbyxorna.
På fritiden byter jag till ett sånt här: Macoteket - Macally metro fodral fr iPhone 3G
I det ingår även ett repskydd för skärmen.

iskin fodralet verkar riktigt grymt. Nån som köpt det eller vet om det går att använda telefonen med skyddsvisiret på?
Låter som att det bara är nån form av lock.

Undrar också om det går att använda skärmen när plastskyddet är på med iSkin?

Enligt beskrivningen min kollega har lagt upp så är det en displayfilm som medföljer: iSkin Revo2 - silikonfodral till iPhone 3G/3G S - iPhonebutiken.se

Inte något heltäckande plastskydd.

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-09-30 09:47

Man kan inte använda telefonen med skyddsvisiret på.

1
Bevaka tråden