Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tethering via bluetooth strular!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lomma
  • 2009-07-08 16:04

Hej,

Precis införskaffat mig en Macbook Pro 13" samt att jag har en iphone 3G med 3.0, att dela nätet via sladd fungerar riktigt bra.

Problemet är när jag ska försöka få tethering via bluetooth, dom blir parkopplade men iphonen kan ej ansluta mer än några sekunder utan att det bryts.

Jag har flera gånger provat att glömma enheten och göra om allt från början, utan resultat.

Jag använder telia till min iphone. Någon som har några bra förslag?

Mvh

  • Medlem
  • Enköping
  • 2009-07-08 16:52

Blåtand problem

Har samma problem med en ny Mac book alu funkar klockrent med tråd men par koppling funkar inte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-08 17:17

Har du en trådlös Mighty Mouse? Testa i så fall att stänga av den försök sedan starta internetdelning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-08 17:19

Har du uppgraderat till senaste Bluetooth firmware på din Mac? Om inte, kolla om den finns Software updates...

Jag hade samma problem, men återställde nätverksinställningarna under Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt datanätverk -> Återställ inställningar.

När inställningarna återställts ska man *inte* ändra dem. Ändrar man dem försvinner alternativet Internetdelning under fliken Nätverk och MMS upphör också att fungera, (detta gäller Telia).

Är det fortfarande problem kan du prova att aktivera/avaktivera Flight mode för att se om det kanske hjälper för att sedan försöka göra en ny parkoppling. Detta är ett av några råd som givits på Macrumors. Värt ett försök iallafall!

Jag testade tethering via blåtand med en Windows-PC. Funkar helt otroligt bra, till och med enklare än på macen! Jag är förvånad!

  • Medlem
  • Lomma
  • 2009-07-09 00:34

Ah, nu vet jag vad felet var.

När båda maskinerna är parkopplade ska man inte försöka ansluta iphone till datorn.

Utan på din mac gå in under bluetooth menyn välj din enhet dvs vad din telefon heter och välj
"Anslut till nätverket"

Då funkar internetdelningen utmärkt! Hoppas detta hjälper någon med samma problem

Mvh

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-08-04 11:47

Hej
Jag hade problem med att koppla upp vi Bluetooth. Jag tog bort och la till parkopplingen flera gånger, men det gick inte så bra.

Jag har ett trådlöst tangentbord. Kopplade jag ifrån detta så funkade allt kalasbra!
Så koppla borta alla andra BT enheter så ska det funka bra! Gött.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-17 22:54

Jag har samma problem, lyckas inte få igång BT tethering. Jag har dock inga andra BT-enheter som jag kan stänga av... Någon som har några andra bra tips?

Ursprungligen av gig:

...har dock inga andra BT-enheter som jag kan stänga av... Någon som har några andra bra tips?

Har du provat tipset som ges i inlägg #7?

1
Bevaka tråden