Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Titta på bilder/video på innan import

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ville kolla in några bilder/videos från en 3GS innan import men de händer ingenting när jag försöker trycka på ikonen? Går inte detta? Måste jag först importera?
Är de likadant med alla digitalkameror?

Fattar dåligt... men...

Du vill titta på dem i telefonen? Eller?

i iPhoto får du bara en tumnagel (en liten bild) på bilden eller klippet. För att se det i datorn måste du importera det hela.

Om du däremot har telefonen i näven, ej koplad till datorn, då skall du ju kunna se bilden/ klippet i luren.

Eller, enkelt uttryckt, vill du se dem i datorn får du ju ta dem dit först ( = importera dem )

Det funkar likadant med alla anslutna digitalkameror.

Ok, jag fick för mej att jag har tittat på bilder/ videos i datorn innan import, men då stämmer de inte.. Är de så i alla större program, picasa mfl?

Hur skulle du kunna se dem i datorn innan du importerat dem dit?
Då finns de ju inte i datorn? En del program klarar av att gå ut på den anslutna enheten och "kika" på ngn förkrympt version (video) eller tumnaglar. Men det är ovanligt.

Vad gäller bilder så kan man se en preview och bestämma sig för om man vill ta in dem i t ex LIghtroom. Gäller för iPhoto med.

Picasa är ngt som är poppis på Windows-sida och rätt nyss kommit till Mac. Aldrig använt det.

Bilderna/ videos dyker ju upp så fort man kopplar iPhonen till datorn o öppnar iPhoto, därför menar jag att de hade varit smart att kunna se materialet innan man importerar.

Där får du endast en liten översikt, en tumnagel.
Baserat på den väljer du om du vill importera eler inte.

Det är i 99% information så det räcker. (tycker jag)

1
Bevaka tråden