Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fler som drabbas av att Mullvaden kopplar ner?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-08-16 16:16

Finns det fler här som använder Mullvaden?
Jag kör det på min iMac 7.1 med 10.5.8. Och det kopplar ner HELA tiden! Så förbannat irriterande! Deras support har ju absolut inte hört talas om detta problem tidigare. Och jag har skickat in felrapport flera gånger. Kör med Com Hem för övrigt.

Så, är det bara jag som upplever detta problem? Eller finns det fler som kör Mac som råkar ut för samma sak?

Är det denna du menar?

Mullvad - anonymitet och avlyssningsskydd

Jag kör med något liknande, Ipredator, och upplever det som segt ibland, men det verkar vara övergående och tillfälliga problem.

Det finns dock en del inställningar man kan göra på sin egen sida, här är vad jag provat:

* Att lägga till flera DNS'er både på VPN-kopplingen och på Ethernet-kopplingen (Systeminställningar > Nätverk > (välj din VPN) > Lägg till flera DNS. Jag rattar min egen så jag ville ha med den.

* Att på avancerade alternativ ha, respektive inte ha ett kryss för "Skicka all trafik över VPN-anslutning". (Någon som vet vad som menas med det?)

* Under Ethernet (jag är så ansluten till min router), > Avancerat > Ethernet. Välj MTU: Anpassad och ändra från defautl 1500 till 1400. Detta är ett tips i FAQ från Ipredator som gällde 10.4.X. Jag kört 10.5.(senaste).

Sedan måste du förstås ha en router som klarar VPN, det är en hårvarusak.

  • Medlem
  • 2009-08-16 18:48
Ursprungligen av Taz_1999:

Sedan måste du förstås ha en router som klarar VPN, det är en hårvarusak.

Jag kör med kabel rakt in i Com Hems modem. Men min kompis som kör PC har inga problem med att det kopplar ner. Han kör samma inställningar som mig fast på PC då. Och det funkar bra för honom. :/
Ska man kanske prova att koppla in den till min APE? Kan det göra skillnad? Man kan ju inte gärna ringa till Com Hem och klaga heller.

Angående Ipredator: Hur blir man kund där? Vart jag än trycker så kommer jag bara till en sida där de säger att beta-versionen av Ipredator är stängd. Hur tecknar jag mig för ett abonnemang där?

Mycket tacksam för svar!

EDIT: Jo det var den Mullvaden jag menade

  • Medlem
  • 2009-08-16 22:43

Sedan jag kopplat in min APE så fungerar det bättre, men inte bra.

  • Medlem
  • 2009-08-17 18:03

106 visningar och EN som har svarat!?

Tror ni på att ni på detta forum inte laddar ner själva? Eller är det så att det här forumet är det allra mest hederliga i hela världen?

  • Oregistrerad
  • 2009-08-17 19:26
Ursprungligen av Dalle:

106 visningar och EN som har svarat!?

Tror ni på att ni på detta forum inte laddar ner själva? Eller är det så att det här forumet är det allra mest hederliga i hela världen?

Om du förväntar dig ett svar inom 3 sekunder så har du antagligen helt fel inställning till livet eller gratisforum. Det har gått drygt ett dygn. Dessutom har du faktiskt fått ett svar, med en fråga i. Har du någon brandvägg?

Ursprungligen av Dalle:

106 visningar och EN som har svarat!?

Tror ni på att ni på detta forum inte laddar ner själva? Eller är det så att det här forumet är det allra mest hederliga i hela världen?

Med den attityden mot övriga forummedlemmar kommer man inte långt...

Det kan kanske var så att de andra 105 helt enkelt inte hade några svar att komma med. Jag klickade in mig i tråden bara för att jag var nyfiken på vad "Mullvaden" är för något. Så bara för att man har läst betyder inte det att man kan svara på frågan.

/Mod

1
Bevaka tråden