Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nike+ och iPhone 3GS ingen röst

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Blev med iPhone 3G s nyligen (i fredags) och har testat Nike+ som är inbyggt men jag får ingen röstsupport och programmen verkar inte "bry sig". Jag har kört 20 minuters work out och den knallar på och mäter data som den ska, men det finns ingen röst som säger till när minuterna går, när träningen är klar och så vidare.

Självklart har jag kollat inställningarna och testat med både manlig och kvinnlig röst, men båda är stumma. Vad kan vara problemet?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-17 12:03
Ursprungligen av iMacAron:

Blev med iPhone 3G s nyligen (i fredags) och har testat Nike+ som är inbyggt men jag får ingen röstsupport och programmen verkar inte "bry sig". Jag har kört 20 minuters work out och den knallar på och mäter data som den ska, men det finns ingen röst som säger till när minuterna går, när träningen är klar och så vidare.

Självklart har jag kollat inställningarna och testat med både manlig och kvinnlig röst, men båda är stumma. Vad kan vara problemet?

Talar inte ens när du ber om uppdatering? på slutet så talar den bara om du har presterat bättre än vad du gjort tidigare, tex sprungit som längst 5 km förrut, o nu springer 8 km. Men springer du endas 4 km så kommer ingen peppande röst höras.

Nä, den talar inte ens när jag ber om uppdatering. Har ju kört med iPod Nano förut och den har pratat en hel del och talat om när jag är klar. Ska väl testa lite mer, men annars lutar det åt att jag går över till RunKeeper som använder GPS:en istället för sensor i skon.

Gjorde en återställning och nu fungerar det )

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-17 16:19
Ursprungligen av iMacAron:

Gjorde en återställning och nu fungerar det )

Good Stuff, get out for a run now

1
Bevaka tråden