Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet segt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har en mac mini och har haft den i fyra år. Jag har telia 8mb bredband och ett zyxel modem och en zyxel router. När jag är ute på internet går det väldigt segt för att vara 8mb jag kan knappt kolla på youtube för det laggar så mycket. Det är inga problem med våran pc som går genom samma router. Någon som vet vad det kan bero på? Kan det vara nån nätverksinställning som ska göras?

Hur gammal är routern?

Sladd eller trådlöst?

Routern är nog cirka ett år. Vi kör sladd på både pcn och macen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-08-17 10:22

YouTube -> Flash -> Mac Mini (Intel?) -> PPC-version av Flash? Vad jag försäker säga är att jag undrar om du har en Intel-Mini och kör med PPC-Flash? Då kommer det att gå dåligt. Det finns en Intel-Flash att hämta hos Adobe som gör att Flash går bättre.

Hej!
Det är Ingen intel. Kan det vara nån flash uppgradering som behöver göras ändå?

Om ditt enda symptom på långsamt internet är att Youtube hackar, så kan alltså Flash vara problemet. De visar sina videos med det.

Om du vill mäta din bredbandshastighet, så finns denna site:
Bredbandskollen TPTEST

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-24 15:17

Min sprillans nya Macbook Pro har varit strålande snabb på internet, men sedan i går kväll segar den. SVT play-tjänsten har inte fungerat sömlöst, inte heller TV4 play har gått. På TV4 play stod det något om att jag hade tappat uppkopplingen (men flera verkar ha haft problem med just Idol avsnitt 9, enligt kommentarerna på sidan). Facebook är segt, så även min mejl (Firstclass) och Google för den delen. När jag gjorde TPTEST fastnade den och började backa tills den verkade återfå kontakten och siffrorna rörde sig uppåt igen.
Hjälp? Vad kan det vara för fel? Tack på förhand!

1
Bevaka tråden