Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem efter uppdatering till 10.5.8

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Har fått ett märkligt problem.Vid uppdatering .7 till.8 fick jag meddelande att det var problem och skulle stänga med strömknappen.Gick sedan inte igång vid omstart utan samma problem stäng via strömknapp etc.Provade säker start etc.Endast start via alt. windowspartion funkade.Tröttnade och raderade OS partion.Installerar via leopardskiv och väljer combo 10.5.8.Samma resultat.Kör nu .7 men vad kan strula.Enda avikelsen på min macbook MacBook1,1 är att denna har tappat firewire som den säger ...

Jag råkade ut för liknande problem. Skulle installera uppdateringen på en dator som jag styrde med Remote Desktop. Allt började bra, men datorn kom aldrig online igen efter uppdateringen. Åkte ner till kontoret och datorn har fastnat med en kernel panic. Vet inte exakt vad som gått snett, men det stod något om mismatch mellan kernel och OS version.

I alla fall så startade jag upp datorn i Firewire Target Disk mode och kopplade in den i en annan dator. Körde sen 10.5.8 kombo-uppdateringen därifrån, och nu funkar allt som det ska igen.

1
Bevaka tråden