Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om Macmini med en full hd samsung led tv

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en fråga gällande problemet med att koppla macmini till min samsung full hd led tv.
När jag försöker att koppla datorn till tv via vga kabel så får jag ingen bild.
Jag har googlat lite och installerat swetchresx, då fick jag en hög upplöst bild en gång efter omstart, men när jag försökte dra ner upplösningen så att jag får bättre bild då försvann bilden och kom aldrig igen.
Har kopplat datorn till andra dator skärm och försökt återställa allt med det gick inte, köpte då en dvi-hdmi kabel, men jag får så kallad överscan där försvinner delar av bilden, öppnade bildskärmar kryssat bort maximal bildyta, då fick jag en mindre bild men hel.
Kan någon hjälpa med detta?
jag vill helst använda min dvi/vga kabel med skärmen.
Skulle vara också bra om jag kunde ansluta datorn med hdmi utan över/underscan.
Tack för all svar
PS* det gick hur bra som helst att koppla min macbookpro till skärmen med vga/dvi kabel även utan swetchresx.

På Samsung 8-serien ska man döpa HDMI 2-ingången till PC för att få pixelmappning, kolla manualen om det kanske gäller din modell också.

"When a PC with a resolution of 1920 x 1080@60Hz is connected to the HDMI IN 2 port, you should set the “HDMI2 / DVI” mode to “PC” in the “Edit Name” of the “Input” mode."

Tack tonbe370, har nu löst problemet med bilden via dvi-hdmi utan över/underscan, genom att ändra hdmi2 till pc.
Kvarstår bara att kunna använda datorn med bara vga/dvi kabel

Får man fråga varför du vill använda vga när hdmi ger så mycket bättre bild?

Jo, jag hade bra bild på min hdready 40tum tv kopplad till vga förut, dessutom så är det en ledig plats där bak som jag vill utnyttja

1
Bevaka tråden