Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3G med TRE.SE

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha så var då 3G igång i Sverige.
Jag körde en liten räd nere på tre.se vid stureplan igår.

Skön avskalad miljö i butiken, enbart lite NEC606 telefoner.. o där har vi den första grejjen med dessa 3G telefoner, dom är sjukt stora. Dubbelt så tjock som min t68i, varje del är lika tjock som t68an.

En annan sak, videoinspelningen sög rätt hårt. Sjukt liten bildruta var det också, typ 172x145 el nått sånt.
En positiv sak, MPEG-4 var formatet.

Internet var då inte speciellt snabbt, tog en stund o ladda in både första sidan dom hade förinställt liksom efterföljande media sidor.

En 3G NEC606 telefon med abb kostar från 495:-/mån (samt att det finns div varianter), då ingår 450min samtalstid, 50min videoconf, 50mms m.m..

www.tre.se för mer information.

Själv håller jag mig tills det kommit fler mobiler samt Vodafone lanserat sitt 3G nät.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-05-06 10:20

Cool site hade dom iaf...

Fast jag gillar då inte flashintro sidor..
En annan sak med tre är att dom verkar sakna visioner.
Ja det är så ballt man kan skicka videoklipp som MMS.. jaha och ?
Det är kanske inte det som gör att folk går över till 3G direkt

NEC var uppe hos mig och visade de där nallarna för några veckor sen. Det var lite eftersläpning när man körde videokonferens i realtid men det berodde med all säkerhet på att nätet inte var fullt utbyggt vid det tillfället.

Jag tyckte de var rätt trevliga annars, nallarna. Snygga menyer, lite stora men helt klart högt vilja-ha-värde. så snart priserna kommer ner så...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-08 00:11

har med varit där och kikat. dom sa en bra grej. om man köper det nu och får en NEC telefon och sen vill ha låt oss säga en sonyericsson z1010 när den kommer, då kan du lämna in din gamla NEC och få en z1010 om du betalar mellanskillnanden. man har en månad uppsägningstid på abonemanget.
ringminuterna du får gäller bara till tre's nät och det fasta nätet. så det tillkommer avgifter för att ringa det vanliga GSM nätet.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-08 00:13

jürgen: dom kallar inte sig själva en teleoperatör utan en multimedialeverantör. det dom ska leva på är deras portal tre som har nyheter, musik, filmer m.m. det är där dom har sina visioner.

jag tyckte det var rätt ballt med kartan med som visade vilken gata man var på. om man nu är förvirrad och inte vet det.

mig kastade dom sig på när jag lugnt spatserade över norrmalmstorg. tryckte upp nån sorts jättelik NEC tvål i nyllet på mig, och tvingade mig att testa.
Jag är visserligen ungdom, men hur dom kunde tro att jag hade 5000 spänn att köpa mobiltelefon för övergår mitt förstånd.

PS. jag har jobbat på min "fattiga-student-look" i tre månader nu... dags att tänka om... DS.

1
Bevaka tråden