Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Jobs @ Macworld 2010?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fråga: Kommer Steve att ge sin vanliga keynote på Macworld 2010?`

Nej, Apple kommer inte att närvara på Macworld Expo 2010.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Nej, Apple kommer inte att närvara på Macworld Expo 2010.

Ok. Vilka tillstälningar kommer dom numera att ha då?

De kör något pressevenemang då och då, sedan har de sin egen konferens för utvecklare WWDC som hålls en gång per år under sommaren.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-18 14:09

Sedan några år tillbaka så behöver Macworld Expo Apple men Apple behöver inte Macworld Expo. Alltså är inte Apple där längre.

Ursprungligen av acke:

Sedan några år tillbaka så behöver Macworld Expo Apple men Apple behöver inte Macworld Expo. Alltså är inte Apple där längre.

Det jag tror att Macworld skulle behöva göra är att flytta fokus från expot till den alltför dolda konferensen. Då skulle de inte vara lika beroende av stora utställare som Apple och Adobe så länge som de kunde få tag på bra talare.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-08-18 22:16

Dessutom har det väl från Apple-håll sagts att SJ inte kommer att hålla några mer keynotes. Detta för att skifta fokus från SJ:s person till Apples produkter.

Ursprungligen av Gunnar B:

Dessutom har det väl från Apple-håll sagts att SJ inte kommer att hålla några mer keynotes.

Har du någon källa till detta?

Jag tror inte att det har kommit något sådant officiellt uttalande.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-08-24 08:59
Ursprungligen av Gunnar B:

Dessutom har det väl från Apple-håll sagts att SJ inte kommer att hålla några mer keynotes. Detta för att skifta fokus från SJ:s person till Apples produkter.

Jag har sett analyser som pekar åt det hållet. Däremot aldrig något officiellt uttalande från Apple. Vidaret så har Apple officiellt sagt att de kommer att trappa ned på deltagandet på andras arrangemang till förmån för sina egna events.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-19 00:41

Känns inte utställningar extremt 80-tal och tappade rejält i och med att internet tågade in?

1
Bevaka tråden