Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canonskrivare vägrar skriva svart när grönt saknas

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-08-14 10:56

Jag har en Canon i9950 som är mycket bra på de flesta sätt. Men när det saknas färg i en av 7 patroner vill den inte skriva alls, trots att det den saknade färgen inte ingår i dokumentet. Kan man komma runt detta?
Nu får tex Word ut en sida i taget (endast svart text) tills skrivaren hinner uppfatta att det saknas grönt bläck. Jobbigt om det är många sidor man ska skriva ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-14 11:02

Brukar finnas massa extraval under utskriftsdialogen, som gör att man kan skriva ut med endast en svart patron...

På min HP hemma funkar det så i alla fall.

/Tangen

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-14 11:05

Det där är sjukt störande. Man vill skriva ut ett svartvitt dokument, väljer "gråskala" i skrivarinställningar och får likförbannat inte skriva ut pga att den röda patronen är tom. Är det någon som har någon lösning på detta för canon-skrivare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-14 11:10

Verkligen, på HP får man tom ett val på skrivaren om patronen är slut om att "bara skriva ut med svart"

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-14 11:17
Ursprungligen av Tangen:

Verkligen, på HP får man tom ett val på skrivaren om patronen är slut om att "bara skriva ut med svart"

Ja, jag vet, jag har en HP-skrivare också. På Canon fungerar det dock inte likadant.

Hej!
Jag har en Canon Pixma IP 4200 och där kan jag skriva ut i "svartvitt" när en färg är slut, genom att välja grayscale printing. Se skärmdump.

Hoppas att det funkar på din skrivare!

MVH
Anders

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-14 17:56
Ursprungligen av Anders Bengtsson:

Hej!
Jag har en Canon Pixma IP 4200 och där kan jag skriva ut i "svartvitt" när en färg är slut, genom att välja grayscale printing. Se skärmdump.

Hoppas att det funkar på din skrivare!

MVH
Anders

Vilken version av drivrutinen har du?

Hej!
Version 4.0 (157) om jag kollat på rätt ställe

MVH
Anders

1
Bevaka tråden