Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lyssna på SR funkar inte

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2009-08-14 11:35

Jag vill lyssna på SR:s webbradio, men då kommer en irriterande ruta upp med följande text.

"Den här sidan har innehåll av MIME-typen ”application/x-mplayer2”, men du har ingen insticksfil installerad för MIME-typen. Du kanske kan hitta en insticksfil att hämta och installera på den här sidan:

Microsoft Windows Media — Your Digital Entertainment Resource
"

Alltså helt seriöst, ska jag verkligen behöva ladda hem pc-filer till min nyinköpta macbook pro?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2009-08-14 11:37

Hoppsan, den där länken blev en annan när jag publicerade tråden.

Ursprungligen av KOL:

Alltså helt seriöst, ska jag verkligen behöva ladda hem pc-filer till min nyinköpta macbook pro?

Ibland är det helt klart så att du behöver vissa tillägg från Microsoft för att köra specifika protokoll som Windows Media-strömmar. Detta beror ju då till stor del på att Sveriges Radio inte gör bedömningen att de behöver strömma allt i öppnare format.

Förutom Flip4Mac (Windows Media® Components for QuickTime) så kan du använda dig av VLC om det bättre faller dig i smaken. Det blir dock lite trixigare på så sätt att du måste hitta adressen till medieströmmarna.

Installera real player istället, jag tycker det fungerar bättre än och använda sig av windows media sändningen av sveriges radios kanaler via webben. Dock kräver vissa kanaler och klipp att man använder sig av windows media.

RealPlayer 11 - the best audio and video player - Real.com

  • Medlem
  • Luleå
  • 2009-08-14 13:11

Mikael E, är det DEMON jag ska ladda ner från sidan du nämner? Eller kan jag till exempel trycka på Seattle, WA, USA?

Ursprungligen av KOL:

Mikael E, är det DEMON jag ska ladda ner från sidan du nämner? Eller kan jag till exempel trycka på Seattle, WA, USA?

Spelar ingen roll vilken länk du väljer, det är samma fil du laddar ner oavsett vilken du väljer.

1
Bevaka tråden