Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utökad skrivbordsyta med dubbla skärmar på Imac Globe

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag undrar om det är någon som vet om det finns ett hack för att få utökad skrivbordsyta med dubbla skärmar på en gammal imac globe med mini-vga port. Jag har provat hacket som finns för ibook men det fungerar inte, någon som vet?

Mvh Jenny

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-14 11:14

Vilken modell är det? iMac G4 (globe) stöder bara spegling på den externa skärmen. För de äldre modellerna finns ingen lösning medans de nyare verkar fungera med programmet screen spanning doctor.

Jag har den äldre modellen, finns det inget sätt att få den att fungera med utökad skärmyta? Jag har provat med screen spanning doctor men den stödjer inte maskinen..
/Jenny

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-14 12:16
Ursprungligen av jennybalsta:

Jag har den äldre modellen, finns det inget sätt att få den att fungera med utökad skärmyta? Jag har provat med screen spanning doctor men den stödjer inte maskinen..
/Jenny

Då är det nog kört. De där hacken funkar inte med grafikkortet som sitter i den gamla globen. Det är en söt dator men tiden börjar tyvärr springa ifrån den...

1
Bevaka tråden