Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu kan du få matt skärm till MacBook Pro 15 igen

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu kan man (återigen) välja matt skärm till MacBook Pro 15.

Läs mer här:
Apple Again Offers Matte Display Option on 15" MacBook Pro - Mac Rumors

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-11 19:57

Skönt, har aldrig gillat blanka skärmar.

Skönt II, att Apple lyssnar på kunderna, blank skärm= reflexer.

reflexfri widescreen-bildskärm +540 kr. på applestore, väl värda pengar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-12 09:39

släpp den på 13" också så köper jag en ny 13" passa på att fixa grafikkortet på det också

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-14 10:54

Ahh, skönt att de lyssnar! Hoppas nu bara att detta är permanent så det inte försvinner snart igen. Har något år kvar innan jag uppgraderar min MBP.

När ska dom fixa poblem 2 - det rökfärgade glaset som gör att man inte kan kalibrera skärmen ordentligt? Detta snackas det inte så mycket om.... :-/

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-16 15:12
Ursprungligen av jonte0:

När ska dom fixa poblem 2 - det rökfärgade glaset som gör att man inte kan kalibrera skärmen ordentligt? Detta snackas det inte så mycket om.... :-/

Tror inte de ser detta som ett fel, de flesta kunder kommer aldrig att kalibrera sin skärm?

Sysslar man med färgkritiska applikationer så är ju mac book pro 15/17" matt eller original cinema display det enda valet man har i apple världen.

Detta är nog tyvärr mycket medvetna val av apple... Apple struntar ju mer och mer i sina pro-användare och de vanliga konsumenterna vill ju ha det blanka skinande då det är snyggare och de upplever bilden bättre...

Varför kan man inte kalibrera en skärm med tonat glas?

Ursprungligen av jonte0:

När ska dom fixa poblem 2 - det rökfärgade glaset som gör att man inte kan kalibrera skärmen ordentligt? Detta snackas det inte så mycket om.... :-/

Eller så vet dom med sig att dom inte kan konkurrera med tex Eizo när det gäller kvalité på skärmar.

Släpp en matt 13":are så köper jag den bums. Hatar glossy!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-08-20 14:38

Men hur ser detta ut i verkligheten då? inga bilder?

Ursprungligen av Kajan:

Men hur ser detta ut i verkligheten då? inga bilder?

YouTube - 15.4" MacBook Pro Unibody Matte Screen - An Amateur Unboxing and Review

1
Bevaka tråden