Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra docka med högtalare till iPhone

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-19 09:11

Är det någon som har tips på bra högtalare till iPhone. Den kommer stå permanent så jag behöver inget batteri. Jag kikade lite på microstereo med docka men de var för alldeles för stora. Jag vill inte ha något som är djupare än 22 cm. Bredd spelar inte så stor roll men jag vill inte ha något man monterar på väggen.

Bra ljud är det ju självklart att det ska vara. Jag är ingen hifibög men är allergisk mot burkigt ljud.

Aux in är nödvändigt. 3,5mm.

Sedan vore det ju käckt m man slapp att ha iphonen i flight mode.

Pristaket ligger på någonstans 2000 så B&W Zeppelin går bort.

Radio är ett plus men inget måste.

Synd på pristaket...
inWarehouse.se - Harman Kardon Go + Play, Portabel hifi
Denna låter otroligt bra.

Jag tycker Audio Pro Porto Go har bra ljud för att vara såpass liten. Kostade tidigare ca 3000 kr och reas nu för ca 1000 kr. Kan vara så att det är en ny version på gång.

Audio Pro Porto Go - Hitta lägsta pris, omdömen och information om MP3- och Datorhögtalare

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-19 11:50

Tack för tipsen.

Harman verkar inte kunna ladda en iphone så den går bort.

Audio Pro är kanske bra men tyvärr ganska ful.

Så jag behöver mer tips.

Altec T612 kanske? Helt klart snyggare än Audio Pro (imo)

Review: Altec Lansing T612 Digital Speaker System for iPhone and iPod | iLounge

Ursprungligen av iphonebutiken:

Altec T612 kanske? Helt klart snyggare än Audio Pro (imo)

Review: Altec Lansing T612 Digital Speaker System for iPhone and iPod | iLounge

Snyggare än Audio Pro..

Om inte Audio Pro (ett riktigt fynd just nu) passar skulle jag nog satsa på en Fireant:
Macoteket - Fireant FA-002R Rd

Angående laddning av batterier så ska det faktiskt låta bättre om man kör via det interna batteriet på iPod/iPhone och bara använda ljud ut i dockkontakten. Fråga mig inte varför - läst någonstans, någon gång - pling plong.

Senast redigerat 2009-07-21 10:24
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-20 10:39

Japp denna ligger bra till speciellt när siba endast tar 1500 för den. Skall titta närmre på den idag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-20 11:03

Du har helt rätt att den inte är den snyggaste...

Men jag vill att min iphone laddas och det verkar inte Fireant klara av lite synd eftersom de var ruskigt snygga.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-21 09:57

Då har jag lsynnat på en Altec T612 och den lät inge vidare. Dock på ett bullrigt mediamarkt så det kanske inte var rättvist. Lyssnade också kort på Fireant på macforum och den lät riktigt bra. Dessutom kan man ladda iphonen via någon usbkabel (har inte tagit reda på mer). Kanske inte optimalt men ljud och design samt att den hade en rolig airport express funktion gör att det lutar åt ett köp. Skall kolla mer på den någon dag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-23 09:07

Då blev det en Fireant FA-002 Vit. Är riktigt nöjd. Den är magnetiskt avskärmad så det blir inte jobbiga störningar från telefonen. Den laddar inte en iphone påstods det men laddningssymbolen blinkar när jag ansluter den. Borde väl vara så att den laddar då? Ett stort tack Einar det var ett bra tips.

Ursprungligen av jawa:

Då blev det en Fireant FA-002 Vit. Är riktigt nöjd. Den är magnetiskt avskärmad så det blir inte jobbiga störningar från telefonen. Den laddar inte en iphone påstods det men laddningssymbolen blinkar när jag ansluter den. Borde väl vara så att den laddar då? Ett stort tack Einar det var ett bra tips.

Ah, vad bra med avskärmningen. Jag har en Tivoli Pal för mobilt bruk. Den ær go, men inte så kul med mobiltelefon i närheten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-13 18:10

Om det nu är någon som undrar så kan jag berätta att jag haft den ett tag. Jag tycker att den ger ett bra ljud i köket där den står. Dock så är den inte helt avskärmad. Provade att sätta i den när jag stod i i telefonkö men då kom de klassiska ljuden. Dock så har jag inte märk av det när jag fått sms så det har aldrig stört förutom den gången. Ladda iphone det gör den inte utan den extra adaptern som följde med. Det som är lite minus är den blir nästan 5 cm bredare med adaptern. Jag har en airport express ansluten till RCA och det känns onödigt att man måste byta från iphone/ipod läget hela tiden som är standardläget.

+ Snygg, Bra ljud. Bra storlek. Många ingångar. (Tre ipod,rca,aux (3,5 mm)

- Kan ej ladda iphone utan klumpig adapter. Samt att den inte kommer ihåg vilken ingång man använde senast. Plastig fjärrkontroll som har ganska dålig räckvidd.

Ursprungligen av jawa:

Om det nu är någon som undrar så kan jag berätta att jag haft den ett tag. Jag tycker att den ger ett bra ljud i köket där den står. Dock så är den inte helt avskärmad. Provade att sätta i den när jag stod i i telefonkö men då kom de klassiska ljuden. Dock så har jag inte märk av det när jag fått sms så det har aldrig stört förutom den gången. Ladda iphone det gör den inte utan den extra adaptern som följde med. Det som är lite minus är den blir nästan 5 cm bredare med adaptern. Jag har en airport express ansluten till RCA och det känns onödigt att man måste byta från iphone/ipod läget hela tiden som är standardläget.

+ Snygg, Bra ljud. Bra storlek. Många ingångar. (Tre ipod,rca,aux (3,5 mm)

- Kan ej ladda iphone utan klumpig adapter. Samt att den inte kommer ihåg vilken ingång man använde senast. Plastig fjärrkontroll som har ganska dålig räckvidd.

Håller med om fjärrkontrollen, ruskigt plastig och ful!

Fireant Tribe finns också och har enligt mig ett bättre ljud, dock störande med en stor blå lampa mitt på, känns omacigt.

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-08-16 21:10

Vi var in på Applestore i Gbg U2-helgen och provlyssnade ett antal olika, och "mest bang for the buck" kändes som vi fick från JBL on time 200ID.

Så vi slog till o köpte en sån till hotellrummet. Och den poppade U2 hela helgen.
(Dock lät det som det var bättre tryck i den i butiken, hmm. Men helt OK var den.)
Funkade klockrent med iphonen. Inget behov av flygläge, laddade samtidigt osv.

Länk: JBL DOCKNINGSSTATION/VÄCKNING ON TIME 200ID - SVART tjäna pengar hos Pixmania

Annars rekomenderas väl JBL's On Stage IIIp av väldigt många??

Jag vill minnas att Harman Kardon-modellen jag länkade till laddar iPhones. Den är verkligen otroligt bra.

1
Bevaka tråden